elektromobilita l energetika l měření a regulace
můžete nechat mobil v kapse nebo v přihrádce, která je k tomu určená a je součástí volitelného příslušenství, protože
veškeré notifikace uvidíte na přístrojovém displeji, telefonáty vyřídíte jednoduše a pohodlně za jízdy díky mikrofonu integrovanému v helmě a s funkcí diktování
zvládnete odeslat i krátkou zprávu. Svůj
zážitek z jízdy pak můžete umocnit poslechem své oblíbené hudby.
Pohon, příslušenství
a individualizace
d
Vyjádřete svůj unikátní styl jednou ze
dvou barevných variant hliníkového rámu,
bude to anodizovaná stříbrná nebo matná
černá? Tím však možnosti individualizace
a přizpůsobení skútru Vašim představám
nekončí. E-BETA přináší série rozšiřujících
příslušenství, dáte přednost přídavnému
batohu, držáku kelímků pro dvě oblíbené
kávy, výklopným háčkům pro zajištění tašek, fixačním popruhům nebo přepravnímu boxu na zadní nosič? To už je jen na
vás. Každého uživatele samozřejmě zajímá především výkon a technické parametry, nejsilnější verze skútru E-BETA nabízí výkonný motor o obsahu až 8 kW,
který je umístěn v zadním kole, maximální rychlost může být až 65 km/h, dojezd
100 km a nosnost 180 kg.
Dobíjení
d
Všechny tři typy elektro-skútru lze nabíjet
jak prostřednictvím veřejných dobíjecích
stanic, tak i z pohodlí Vašeho domova.
K nabití baterie z dobíjecích stanic Vám
stačí jen připojit kabel do zásuvky v podlahovém krytu. Při domácím nabíjení, postupujete stejně nebo si baterii můžete přinést až domů a dobít ji zasunutím do
nabíječky v klasické zásuvce. Při větším
rozšíření skútru E-BETA do měst se počítá
s možností výměnné dobíjitelné baterie za
jinou plně nabitou, k tomu budou sloužit
tzv. dobíjecích kiosky, které budou umístěné na frekventovaných místech města.
Sdílení
d
V rámci provozu bychom chtěli umožnit
využití skútru, nejen pro soukromé uživatele, nebo pro služby jako jsou rozvoz rychlého občerstvení a kurýrní služba, ale i jako
veřejně sdílené vozidlo. Pro tyto potřeby
stačí využít snadného odemykání skútru
pomocí NFC klíče, mobilu nebo hodinek.
Součástí projektu sdílené varianty skútru
E-BETA je i návrh vhodného řešení parkování a městského mobiliáře tak, aby byl
všem uživatelům dostupný. Toto řešení
spočívá ve vyčlenění speciálních míst pro
uzamykatelné dobíjecí stanice (stojany),
které se pevně zajistí k rámu motocyklu
a zároveň jej pak i dobíjí.
Budoucnost projektu
d
Prvotním cílem BEKO Engineering bylo nastínit možné řešení pro vozidlo, které napomůže s problémem přeplněných měst
a současně bude i šetrné k životnímu prostředí. E-BETA je vkusný moderní skútr,
který je použitelný nejen pro soukromé
účely, ale umožňuje i sdílení v rámci
městské infrastruktury. Splňuje náročné požadavky při péči o životní prostředí a zároveň snižuje hluk ve městech. BEKO Engineering je nakloněno
i spolupráci s potenciálními investory, aby
mohlo co nejdříve dojít k výrobě a uvedení skútru E-BETA na trh.
p
www.beko-engineering.cz
PARAMETRY
VÝKON
3–8 kW AM/B1
RYCHLOST
55–65 km/h
HMOTNOST
53–60 kg
DOJEZD
80–100 km
BATERIE
35 Ah
TYP BATERIE
lit-ion 60V
DOBA DOBÍJENÍ
4–6 h
www.technikaatrh.cz
13