05-07_kaleidoskop_7-8.qxd
6
15.8.2023
17:26
Page 6
kaleidoskop
Siemens představuje aplikaci Comfy pro bezpečnost a efektivní
provoz
kanceláří
............................
Aplikace Comfy pomůže s návratem zaměstnanců do kanceláří
a sdílených pracovišť v režimu tzv. nového normálu. Comfy
usnadní plánování a bezpečnější a příjemnější pobyt v kancelářích. Současně nabízí detailní analytiku, která slouží k optimalizaci uspořádání prostor budovy a snížení provozních nákladů.
Comfy lze snadno integrovat do existujících aplikací a systémů.
Konfigurovatelná aplikace Comfy díky propojení a vyhodnocování dat pomáhá udržet zdravé a bezpečné prostředí v budovách
a zajišťuje efektivnější využití kancelářských prostor. Její funkce
jsou obzvláště přínosné během epidemiologických problémů,
kdy je v kancelářích nezbytné dodržovat bezpečné odstupy a hygienická nařízení.
Comfy poskytuje zaměstnancům i managementu aktuální přehled o kancelářských prostorech. Aplikace umožňuje rychle reagovat na vnější okolnosti a pružně přizpůsobovat strategii ochrany pracoviště. Mezi hlavní funkce a výhody Comfy patří:
• Rezervace sdílených pracovních míst. V případě potřeby
pomáhá zachovávat fyzické odstupy prostřednictvím systému
rezervace jen těch pracovních stolů, které mají bezpečné
rozestupy.
• Bezpečná orientace v kanceláři – usnadňuje nalezení stolů,
zasedacích místností, prostředků pro dezinfekci a dalšího
potřebného vybavení budovy, na které chce management
nebo vlastník upozornit. Pomocí navigace se v budově
lze snadno orientovat.
• Poskytování přehledu o obsazenosti kanceláře a předcházení
přeplnění prostor.
• Zobrazení aktuálního pracovního místa zaměstnanců
(kancelář, home office).
T+T T e c h n i k a a t r h 7 – 8 / 2 0 2 3
• Možnost připojení k již existujícím automatizačním systémům
budov, IT sítím a systémům IoT. Tuto funkci lze využít
například ke zlepšení hygienického standardu zasedacích
místností prostřednictvím řízení přísunu vzduchu, filtrace nebo
ventilace podle obsazenosti.
• Komunikace se zaměstnanci - díky možnosti odesílání zpráv
nebo výstrah mají všichni zaměstnanci okamžitý a stále
aktuální přehled o platných opatřeních a požadavcích.
• Usnadnění přístupu k relevantním informacím. S Comfy lze
v reálném čase komunikovat s IT servisem nebo se správcem
budovy, zadávat požadavky třeba na úklid nebo poskytovat
zpětnou vazbu.
Používáním uvedené platformy Comfy zaměstnanci svou interakcí s aplikací poskytují důležitá data, ze kterých správa
budovy získává detailní analytiku. Dashboard poskytuje přehledné agregované informace o využití prostor, budov, podlaží nebo pracovních zón. Vyhodnocuje míru využití jednacích místností a pracovních stolů a přináší informace o interakci
zaměstnanců. Tato data lze například využít k podpoře flexibilního pracovního režimu a analýzy za účelem snížení nároků na pronajímaný prostor. Správa budovy díky nim získává
podrobný přehled o využívání majetku a zařízení. Společnost
Siemens oznámila, že komfortní aplikací Comfy vybaví na
600 svých firemních lokalit. K aplikaci tak bude mít přístup
více než 100 000 zaměstnanců Siemens ve 30 zemích včetně
České republiky.
p
www.siemens.cz