14
o
obrábìní a strojírenství I svaøování I nástroje I náøadí
Meiller sází na tandemové
svařování od CLOOS
Specialista na užitková vozidla – firma F. X. Meiller již po desetiletí spoléhá na svařovací
techniku firmy CLOOS. V českém závodě ve Slaném má firma v provozu celkem šest
robotických pracovišť s osmi svařovacími roboty a dále více než 300 svařovacích zdrojů
CLOOS. Nové robotické zařízení CLOOS svařuje boční stěny sklápěcích nástaveb
pomocí tandemového svařování. Vysoce výkonný svařovací proces dosahuje nejvyšších
rychlostí při svařování tenkých a lehkých dílců a zároveň zvyšuje kvalitu výroby.
Odlehčené konstrukce v centru zájmu
j
Firma Meiller patří k vedoucím světovým výrobcům sklápěcích nástaveb
pro nákladní automobily
Rodinný podnik Meiller, založený již v roce 1850, s hlavním
sídlem v Mnichově se může ohlédnout za dlouhou tradicí. Výrobou a prodejem sklápěcích nástaveb a sklápěcích přívěsů,
jakož i kvalitních výtahových dveří se stal Meiller společností
s vedoucím postavením na globálním trhu. Díky těsné spolupráci
firmy Meiller s výrobci nákladních automobilů jsou pak podvozky a nástavby optimálně sladěny.
Nové CLOOS robotické pracoviště svařuje bočnice sklápěcích nástaveb pro nákladní automobily pomocí tandemového svařování
T+T T e c h n i k a a t r h 7– 8 / 2 0 1 7
d
Při výrobě užitkových vozidel nabývají odlehčené konstrukce
stále více na významu. V minulosti hrála hmotnost konstrukce
důležitou úlohu hlavně v oblasti výroby osobních vozidel, nyní
jsou však opatření vedoucí ke snížení hmotnosti požadovány i v oblasti výroby užitkových vozidel. Nákladní automobily s optimalizovanou užitnou nosností mohou transportovat
více nákladu, šetří pohonné hmoty a odlehčují dopravní síti
– tím vede odlehčení konstrukce také k enormnímu zvýšení
efektivity. „Také u Meillera nyní více používáme odlehčené
komponenty,“ vysvětluje pan Starý, programátor a konstruktér přípravků firmy Meiller ve Slaném. Bočnice pro sklápěcí
nástavby nákladních automobilů jsou nyní vyráběny z 2,5 mm
silné jemnozrnné oceli. Dříve se dílec skládal ze tří jednotlivých
elementů, dnes jsou bočnice ohýbány z jednoho dílu, takže na
každé straně je pouze jeden svar.
„Díky sníženému počtu svarů je dílec podstatně lehčí než dříve,
což přináší velké výhody pro naše sklápěčky,“ zdůrazňuje pan Starý. Nové robotické pracoviště výborně splňuje vysoké požadavky
na výrobu těchto náročných dílů.“