14

o

obrábìní a strojírenství I svaøování I nástroje I náøadí

Meiller sází na tandemové

svařování od CLOOS

Specialista na užitková vozidla – firma F. X. Meiller již po desetiletí spoléhá na svařovací

techniku firmy CLOOS. V českém závodě ve Slaném má firma v provozu celkem šest

robotických pracovišť s osmi svařovacími roboty a dále více než 300 svařovacích zdrojů

CLOOS. Nové robotické zařízení CLOOS svařuje boční stěny sklápěcích nástaveb

pomocí tandemového svařování. Vysoce výkonný svařovací proces dosahuje nejvyšších

rychlostí při svařování tenkých a lehkých dílců a zároveň zvyšuje kvalitu výroby.

Odlehčené konstrukce v centru zájmu

j

Firma Meiller patří k vedoucím světovým výrobcům sklápěcích nástaveb

pro nákladní automobily

Rodinný podnik Meiller, založený již v roce 1850, s hlavním

sídlem v Mnichově se může ohlédnout za dlouhou tradicí. Výrobou a prodejem sklápěcích nástaveb a sklápěcích přívěsů,

jakož i kvalitních výtahových dveří se stal Meiller společností

s vedoucím postavením na globálním trhu. Díky těsné spolupráci

firmy Meiller s výrobci nákladních automobilů jsou pak podvozky a nástavby optimálně sladěny.

Nové CLOOS robotické pracoviště svařuje bočnice sklápěcích nástaveb pro nákladní automobily pomocí tandemového svařování

T+T T e c h n i k a a t r h 7– 8 / 2 0 1 7

d

Při výrobě užitkových vozidel nabývají odlehčené konstrukce

stále více na významu. V minulosti hrála hmotnost konstrukce

důležitou úlohu hlavně v oblasti výroby osobních vozidel, nyní

jsou však opatření vedoucí ke snížení hmotnosti požadovány i v oblasti výroby užitkových vozidel. Nákladní automobily s optimalizovanou užitnou nosností mohou transportovat

více nákladu, šetří pohonné hmoty a odlehčují dopravní síti

– tím vede odlehčení konstrukce také k enormnímu zvýšení

efektivity. „Také u Meillera nyní více používáme odlehčené

komponenty,“ vysvětluje pan Starý, programátor a konstruktér přípravků firmy Meiller ve Slaném. Bočnice pro sklápěcí

nástavby nákladních automobilů jsou nyní vyráběny z 2,5 mm

silné jemnozrnné oceli. Dříve se dílec skládal ze tří jednotlivých

elementů, dnes jsou bočnice ohýbány z jednoho dílu, takže na

každé straně je pouze jeden svar.

„Díky sníženému počtu svarů je dílec podstatně lehčí než dříve,

což přináší velké výhody pro naše sklápěčky,“ zdůrazňuje pan Starý. Nové robotické pracoviště výborně splňuje vysoké požadavky

na výrobu těchto náročných dílů.“