42

manipulační technika l doprava

Blesková a flexibilní výměna baterie

Baterii 24 V/36 Ah lze snadno vyjmout –

téměř jako kufřík nebo tašku – za ergonomické madlo, a to jednou rukou. Nabíjení

pomocí 12 Ah nabíječky je rychlé, zabere

cca 2,5 hodiny do plného nabití. 12 Ah

nabíječka je skladná a přenosná. Pokud se

rozhodnete pro průběžné používání vozíků BT Tyro, pořízení druhé baterie je

vhodným řešením. Kontrola stavu vybití

baterie lze sledovat na LED displeji s indikací.

p

tý při překonávání nerovností nebo ostřejších hran.

Pohonná jednotka je zajištěna stejnosměrným motorem DC24 V, s výkonem

650 W. Kryté hnací kolo 210×70 mm

s vulkolanovým materiálem je nejlepší

kombinací ideálních převodů a materiálů

pro maximální výkon v dané třídě vozíků.

Vozík lze bezpečně zabrzdit elektromagnetickou brzdou.

Města prošpikovaná kilometry

kabelů a energetických řetězů

I když turistický ruch ovlivnila pandemie, křižovaly a křižují současné oceány stovky výletních lodí s desítkami tisíc

turistů. Spíše než o lodích je ale možné

mluvit o plovoucích městech. Najdete

zde totiž vše – od bazénů, heren přes

divadla, restaurace nebo sportoviště.

Aby to vše fungovalo je potřeba přenášet energie z místa na místo a pohybovat mnoha věcmi jako jsou opony nebo výtahy. To zajišťují flexibilní kabely

T+T T e c h n i k a a t r h 5 / 2 0 2 1

a energetický řetězy. Na lodích jich najdete desítky kilometrů.

Flexibilní kabely a energetické řetězy do

zaoceánských lodí dodává také litoměřická firma HENNLICH. „Například v loňském roce jsme dodávali flexibilní kabely

a energetické řetězy pro dvě zaoceánské

lodě Costa Firenze a AIDA Cosma. Jen flexibilní kabely dosáhly na jedné z lodí 50

kilometrů, energetické řetězy pak tři kilometry délky,” popisuje Jindřich Kollár,

www.toyota-forklifts.cz

produktový manažer pro flexibilní kabely

a energetické řetězy igus ve firmě

HENNLICH.

Flexibilní kabely a energetické řetězy

dodané do lodí z Litoměřic slouží především pro divadelní techniku. Využívají se

především pro opony, ale i pro úpravy

částí pódií. „Na divadelní techniku se využívají především energetické řetězy určené pro vysoké zatížení, tady řada E4.1. Mají při dlouhých délkách vysokou pevnost

a zároveň se vyznačují vysokou samonosnou délkou. Navíc díky speciálním brzdám

jsou velmi tiché, což je pro divadelní techniku také důležité,” podotkl Jindřich Kollár.

Litoměřická firma HENNLICH výhradně

zastupuje v Česku německého lídra v oblasti flexibilních kabelů, energetických řetězů a kluzných pouzder, společnost igus.

Firma z Kolína nad Rýnem se zabývá vývojem produktů zaměřených na využití chytrých plastů. Disponuje téměř 3 000 metrů

čtverečních velkou zkušebnou, kde zaznamenává chování těchto plastů v jednotlivých aplikacích.

Jednou z lodí, kde litoměřická firma

HENNLICH připravovala projekt s energetickými řetězy igus, byla loď AIDA

Costa. Ta pojme až 6600 pasažérů, o které se stará zhruba 1500hlavý personál.

Výstavba této lodi vyšla 700 milionů eur

(asi 1,8 miliardy korun).

p

www.hennlich.cz