42
manipulační technika l doprava
Blesková a flexibilní výměna baterie
Baterii 24 V/36 Ah lze snadno vyjmout –
téměř jako kufřík nebo tašku – za ergonomické madlo, a to jednou rukou. Nabíjení
pomocí 12 Ah nabíječky je rychlé, zabere
cca 2,5 hodiny do plného nabití. 12 Ah
nabíječka je skladná a přenosná. Pokud se
rozhodnete pro průběžné používání vozíků BT Tyro, pořízení druhé baterie je
vhodným řešením. Kontrola stavu vybití
baterie lze sledovat na LED displeji s indikací.
p
tý při překonávání nerovností nebo ostřejších hran.
Pohonná jednotka je zajištěna stejnosměrným motorem DC24 V, s výkonem
650 W. Kryté hnací kolo 210×70 mm
s vulkolanovým materiálem je nejlepší
kombinací ideálních převodů a materiálů
pro maximální výkon v dané třídě vozíků.
Vozík lze bezpečně zabrzdit elektromagnetickou brzdou.
Města prošpikovaná kilometry
kabelů a energetických řetězů
I když turistický ruch ovlivnila pandemie, křižovaly a křižují současné oceány stovky výletních lodí s desítkami tisíc
turistů. Spíše než o lodích je ale možné
mluvit o plovoucích městech. Najdete
zde totiž vše – od bazénů, heren přes
divadla, restaurace nebo sportoviště.
Aby to vše fungovalo je potřeba přenášet energie z místa na místo a pohybovat mnoha věcmi jako jsou opony nebo výtahy. To zajišťují flexibilní kabely
T+T T e c h n i k a a t r h 5 / 2 0 2 1
a energetický řetězy. Na lodích jich najdete desítky kilometrů.
Flexibilní kabely a energetické řetězy do
zaoceánských lodí dodává také litoměřická firma HENNLICH. „Například v loňském roce jsme dodávali flexibilní kabely
a energetické řetězy pro dvě zaoceánské
lodě Costa Firenze a AIDA Cosma. Jen flexibilní kabely dosáhly na jedné z lodí 50
kilometrů, energetické řetězy pak tři kilometry délky,” popisuje Jindřich Kollár,
www.toyota-forklifts.cz
produktový manažer pro flexibilní kabely
a energetické řetězy igus ve firmě
HENNLICH.
Flexibilní kabely a energetické řetězy
dodané do lodí z Litoměřic slouží především pro divadelní techniku. Využívají se
především pro opony, ale i pro úpravy
částí pódií. „Na divadelní techniku se využívají především energetické řetězy určené pro vysoké zatížení, tady řada E4.1. Mají při dlouhých délkách vysokou pevnost
a zároveň se vyznačují vysokou samonosnou délkou. Navíc díky speciálním brzdám
jsou velmi tiché, což je pro divadelní techniku také důležité,” podotkl Jindřich Kollár.
Litoměřická firma HENNLICH výhradně
zastupuje v Česku německého lídra v oblasti flexibilních kabelů, energetických řetězů a kluzných pouzder, společnost igus.
Firma z Kolína nad Rýnem se zabývá vývojem produktů zaměřených na využití chytrých plastů. Disponuje téměř 3 000 metrů
čtverečních velkou zkušebnou, kde zaznamenává chování těchto plastů v jednotlivých aplikacích.
Jednou z lodí, kde litoměřická firma
HENNLICH připravovala projekt s energetickými řetězy igus, byla loď AIDA
Costa. Ta pojme až 6600 pasažérů, o které se stará zhruba 1500hlavý personál.
Výstavba této lodi vyšla 700 milionů eur
(asi 1,8 miliardy korun).
p
www.hennlich.cz