manipulační technika l doprava

elektrických vozíků značky Toyota (údaj z

roku 2020/2021).

Mnohostranné bezpečnostní

prvky ohlídají i méně zkušenou

obsluhu

je dosažená díky nízké hmotnosti vozíku

(565 nebo 594 kg včetně baterie) a úsporné li-ionové baterii. V důsledku to znamená levnější provoz, nižší emise CO2 a delší provoz na jedno nabití. Li-ionové

baterie se standardně dobíjejí v krátkých

intervalech, ale dojde-li k hlubšímu vybití,

trvá plné nabití na 100 % kapacity baterie

pouze 2,5 hodiny.

Správa baterií (Battery Management

System – BMS) kontroluje průběžně například proces nabíjení, vybíjení nebo

správnou teplotu. Integrovaná li-ionová

baterie a vestavěná nabíječka 24 V/60Ah

je určená pro rychlé a pohodlné příležitostné nabíjení přímo v místě používání. Mj. li-ionovou baterií je vybaveno

již více než 30 % ze všech prodaných

Svižně a bez námahy s novým

BT Tyro LHE130, vozíkem

s nejmenšími rozměry na trhu

d

Všestranný a cenově velice dostupný ruční elektrický paletový vozík BT Tyro

LHE130 výhodně kombinuje vlastnosti

elektrických nízkozdvižných vozíků a ručních paletových vozíků a je optimálním řešením rychlé příležitostné horizontální

manipulace s břemeny do 1 300 kg. Li-ionová technologie zajišťuje vysokou operativní a energetickou účinnost elektrického pojezdu i zdvihu.

Vozík nabízí mnoho bezpečnostních a ergonomických prvků: kolečka, která se otáčejí v rámci profilu vozíku, a nízké šasi se

vzdáleností pouhých 3,5 cm od podlahy

chrání nohy obsluhy. Bezpečné parkování

vozíku jistí parkovací brzda, která se aktivuje automaticky, je-li řídící oj v nejnižší nebo

nejvyšší kolmé poloze. To znamená, že

kdykoli obsluha opustí vozík, je zabrzděn.

Zneužití vozíku brání nejen ochrana

pomocí PIN kódu, ale také funkce automatického vypnutí stroje, které může

být nastaveno na velmi krátkou dobu.

Jde o praktickou funkci v provozech, kde

se pohybuje více pracovníků, kteří nemají

oprávnění vozík řídit. Současně dojde

k deaktivaci baterie, která díky tomu déle

vydrží.

Na stožáru jsou umístěné barevné štítky

s přesně vyznačenými hodnotami aktuální

výšky zdvihu včetně zbytkové nosnosti

platné pro danou výškovou úroveň. Informace je zřetelná i méně zkušené obsluze.

Nehrozí přetížení a manipulace zůstává

plynulá a bezpečná i s plně naloženým

vozíkem.

41

Výborná viditelnost za špičky vidlic je za

všech okolností zajištěna díky kombinaci

nízko a centrálně umístěné řídící oji (unikátní řešení v rámci tohoto segmentu malých ručně vedených elektrických zakladačů), nízkého šasi a řešení stožáru.

Snadná servisní diagnostika

a nastavení všech parametrů

Can (Controller Area Network) přístup

umožňuje nastavit úroveň akcelerace

i zpomalení, rychlost pojezdu, hodnotu

snížené rychlosti při zatáčení (pro vyšší

stabilitu nákladu) nebo se zdviženými vidlicemi, rychlost pojezdu se zdviženou řídicí ojí a účinnost brzdění – vše podle potřeb uživatele a zkušeností obsluhy tak,

aby práce s vozíkem byla efektivní a bezpečná.

Materiály a provedení

pro dlouhou životnost

Kompresní svařování činí šasi pevnější, fixní ochranný rám z pevné oceli a svařené

vidlice široké 180 mm zajišťují dostatečnou kvalitu, odolnost a robustnost vozíku

při práci s těžkými paletami i při případných kolizích, kterým se žádná manipulační technika nevyhne. Uživatel může

očekávat dlouhou životnost stroje, kterou

je značka Toyota pověstná u všech svých

vozíků.

Mistr manévrování

v těsných prostorách

Rozsah 208° řízení umožňuje plynulé manévrování a

bezpečné polohování nákladu. Na vidlicích jsou ve

standardní výbavě nejen

zdvojená pojezdová kolečka, ale také malé nájezdové

kolečko, které usnadní obsluze najíždění do palet z širší strany. Výška spuštěných

vidlic i vyšší zdvih je důleži-

pokračování

www.technikaatrh.cz

a