manipulační technika l doprava
elektrických vozíků značky Toyota (údaj z
roku 2020/2021).
Mnohostranné bezpečnostní
prvky ohlídají i méně zkušenou
obsluhu
je dosažená díky nízké hmotnosti vozíku
(565 nebo 594 kg včetně baterie) a úsporné li-ionové baterii. V důsledku to znamená levnější provoz, nižší emise CO2 a delší provoz na jedno nabití. Li-ionové
baterie se standardně dobíjejí v krátkých
intervalech, ale dojde-li k hlubšímu vybití,
trvá plné nabití na 100 % kapacity baterie
pouze 2,5 hodiny.
Správa baterií (Battery Management
System – BMS) kontroluje průběžně například proces nabíjení, vybíjení nebo
správnou teplotu. Integrovaná li-ionová
baterie a vestavěná nabíječka 24 V/60Ah
je určená pro rychlé a pohodlné příležitostné nabíjení přímo v místě používání. Mj. li-ionovou baterií je vybaveno
již více než 30 % ze všech prodaných
Svižně a bez námahy s novým
BT Tyro LHE130, vozíkem
s nejmenšími rozměry na trhu
d
Všestranný a cenově velice dostupný ruční elektrický paletový vozík BT Tyro
LHE130 výhodně kombinuje vlastnosti
elektrických nízkozdvižných vozíků a ručních paletových vozíků a je optimálním řešením rychlé příležitostné horizontální
manipulace s břemeny do 1 300 kg. Li-ionová technologie zajišťuje vysokou operativní a energetickou účinnost elektrického pojezdu i zdvihu.
Vozík nabízí mnoho bezpečnostních a ergonomických prvků: kolečka, která se otáčejí v rámci profilu vozíku, a nízké šasi se
vzdáleností pouhých 3,5 cm od podlahy
chrání nohy obsluhy. Bezpečné parkování
vozíku jistí parkovací brzda, která se aktivuje automaticky, je-li řídící oj v nejnižší nebo
nejvyšší kolmé poloze. To znamená, že
kdykoli obsluha opustí vozík, je zabrzděn.
Zneužití vozíku brání nejen ochrana
pomocí PIN kódu, ale také funkce automatického vypnutí stroje, které může
být nastaveno na velmi krátkou dobu.
Jde o praktickou funkci v provozech, kde
se pohybuje více pracovníků, kteří nemají
oprávnění vozík řídit. Současně dojde
k deaktivaci baterie, která díky tomu déle
vydrží.
Na stožáru jsou umístěné barevné štítky
s přesně vyznačenými hodnotami aktuální
výšky zdvihu včetně zbytkové nosnosti
platné pro danou výškovou úroveň. Informace je zřetelná i méně zkušené obsluze.
Nehrozí přetížení a manipulace zůstává
plynulá a bezpečná i s plně naloženým
vozíkem.
41
Výborná viditelnost za špičky vidlic je za
všech okolností zajištěna díky kombinaci
nízko a centrálně umístěné řídící oji (unikátní řešení v rámci tohoto segmentu malých ručně vedených elektrických zakladačů), nízkého šasi a řešení stožáru.
Snadná servisní diagnostika
a nastavení všech parametrů
Can (Controller Area Network) přístup
umožňuje nastavit úroveň akcelerace
i zpomalení, rychlost pojezdu, hodnotu
snížené rychlosti při zatáčení (pro vyšší
stabilitu nákladu) nebo se zdviženými vidlicemi, rychlost pojezdu se zdviženou řídicí ojí a účinnost brzdění – vše podle potřeb uživatele a zkušeností obsluhy tak,
aby práce s vozíkem byla efektivní a bezpečná.
Materiály a provedení
pro dlouhou životnost
Kompresní svařování činí šasi pevnější, fixní ochranný rám z pevné oceli a svařené
vidlice široké 180 mm zajišťují dostatečnou kvalitu, odolnost a robustnost vozíku
při práci s těžkými paletami i při případných kolizích, kterým se žádná manipulační technika nevyhne. Uživatel může
očekávat dlouhou životnost stroje, kterou
je značka Toyota pověstná u všech svých
vozíků.
Mistr manévrování
v těsných prostorách
Rozsah 208° řízení umožňuje plynulé manévrování a
bezpečné polohování nákladu. Na vidlicích jsou ve
standardní výbavě nejen
zdvojená pojezdová kolečka, ale také malé nájezdové
kolečko, které usnadní obsluze najíždění do palet z širší strany. Výška spuštěných
vidlic i vyšší zdvih je důleži-
pokračování
www.technikaatrh.cz
a