20
manipulační technika l doprava
procesu manipulace a bylo tak rozhodnuto o investici do dalšího zajeřábování a znovu byly osloveny významní dodavatele jeř á b o v ý c h
s y s t é m ů . P o p t á v k a t r v a l a a s i 7 měsíců, bylo to velmi složité rozhodování, záleželo především na přizpůsobení výbavy nových mostových
jeřábů současné obsluze. Například
o standardizaci v ovládání v podobě
shodných ovladačů u starších i nových jeřábů. Stejně jako bylo nutno
přizpůsobit napájení jeřábů z již instalovaných uzavřených trolejí. Příprava nákupu, výroba, kompletace
a oživení nových jeřábů společností
ITECO ABUS tak plně splnily požadavky zákazníka a od letošního roku
nové jeřáby posílily precizní a přesnou manipulaci s těžkými břemeny.
6 nových mostových jeřábů
S.O.K. stavební
d
Celkem 6 nových mostových jeřábů
ITECO ABUS výrazně zrychlilo a zkvalitnilo manipulaci ve firmě S.O.K. Pět
jěřábů v provozu PREFA a jeden v hale
ocelových konstrukcí. S novou výrobní
linkou na výrobu prefabrikovaných panelů se v S.O.K. chtějí dostat až na
trojnásobek současné produkce a v budoucnosti dokonce k dalšímu dvounásobku. Dnes se v provozu PREFA manipuluje s břemeny od několik stovek
kilogramů až po břemena o hmotnosti
12 tun. Hotové armokoše váží zhruba
300 kg, balíky s výztuží a kari sítěmi váží kolem 2,5 tuny. Při betonáži pracovníci manipulují se 4tunovými břemeny,
na konci výroby mají přefabrikáty kolem 12 tun. Osazením novými jeřáby
ITECO ABUS bylo dosaženo zněkolikanásobnění produkce.
A specifikace dodávky?
d
Zakázka představovala 6 kusů mostových jeřábů typu ZLK a ELK o nosnostech 10 a 12,5 tuny. Ty byly dodány
a oživeny na již osazené jeřábové
dráhy, které slouží i dříve dodaným
jeřábům. Rozpětí dodaných jeřábů je
v délkách 22,9, 23,7 a 25,4 metrů.
Ovládání jeřábu zajišťují tlačítkové rádiové dálkové ovládadače HBC Radiomatic a nezávislé záložní ovladače. Zdvihacím ústrojím jsou jeřábové kočky
s nízkou stavební výškou a lanovím, zakončeným jednoduchým hákem. Mostové jeřáby mají vysokou využitelnost
i v nízkých halách. Jeřáby zaručují optimální tok materiálu i ve výrobních halách a skladech, jejichž prostory skýtají
jeřábovým systémům málo místa. p
www.iteco.cz
T+T T e c h n i k a a t r h 5 / 2 0 2 1
Ing. Radek Karásek, vedoucí provozu PREFA
ve firmě S.O.K. stavební, s.r.o.
Vystudoval Fakultu stavební na VUT v Brně,
konstrukce a statika staveb se zaměřením na ocelové
konstrukce. Ve společnosti S.O.K. stavební pracuje
8 roků, původně jako specialista rozvoje a vývoje.