manipulaèní technika I doprava I automobilový prùmysl

l

využijeme, jsou přibližně 3 tuny, to se

jedná o celé hotové domečky.

p: Jaká byla další kritéria

při výběru nového zařízení?

Výběrové řízení na jeřáby jsem měl konkrétně na starosti já. V podstatě jsme

se rozhodovali mezi třemi nabídkami.

Ve hře byly dvě velké nadnárodní společnosti a jeden místní výrobce. Lokální

výrobce měl nejlepší cenu, ale bohužel

jsme se nemohli spolehnout na rychlou

dodávku náhradních dílů a garantované

servisní služby. Další nabídka přišla od

velmi známé firmy s kvalitními jeřáby

a velmi dobrým renomé, nicméně cena

byla vyšší, než jsme očekávali, a nesnažili se na nás zapůsobit, že jsme pro ně

opravdu důležití. Cenově střední cesta

byl pro nás Konecranes, který má spolehlivé zázemí přímo v České republice

a stovky realizací všude ve světě. Mluvili

jsme s řadou uživatelů, jak manažerů,

tak operátorů a všichni byli naprosto

spokojení. Pro mě, jako pro člověka, který bude mít i nadále za jeřáby zodpovědnost, bylo také důležité, že Konecranes

si sám zajišťuje kompletní revize a dává

zákazníkovi přehledný protokol o stavu zařízení, který obsahuje podrobné

informace o využívání jeřábu, to byl pro

mě velký argument. Také jsem se zajímal

o servisní zázemí a po několika letech

zkušeností mohu říct, že servis funguje

přesně tak, jak potřebuji: dobrá komunikace a žádné prodlevy. Navíc tyto jeřáby

opravdu nejsou poruchové.

p: Kolik jeřábů Konecranes

zde aktuálně provozujete?

Máme 7 mostových jeřábů, všechny

s nosností 5 tun. První 3 jeřáby včetně

jeřábové dráhy jsme koupili v roce 2015,

kdy jsme rozjížděli výrobu v nové hale.

Rok poté jsme koupili dva další a v roce

2019 další dva. Letos máme objednaný

ještě jeden, který přidáme na jednu jeřábovou dráhu ke dvěma mostům, které

jsou tam již v provozu. Dráha je dělená

na pole o délkách 12 metrů, naší podmínkou je, aby v jednom poli zároveň

pracovaly maximálně dva jeřáby, elektronicky je zajištěno, aby tam nemohl

najet i třetí.

w w w. t e c h n i k a a t r h . c z

29