manipulaèní technika I doprava I automobilový prùmysl
l
využijeme, jsou přibližně 3 tuny, to se
jedná o celé hotové domečky.
p: Jaká byla další kritéria
při výběru nového zařízení?
Výběrové řízení na jeřáby jsem měl konkrétně na starosti já. V podstatě jsme
se rozhodovali mezi třemi nabídkami.
Ve hře byly dvě velké nadnárodní společnosti a jeden místní výrobce. Lokální
výrobce měl nejlepší cenu, ale bohužel
jsme se nemohli spolehnout na rychlou
dodávku náhradních dílů a garantované
servisní služby. Další nabídka přišla od
velmi známé firmy s kvalitními jeřáby
a velmi dobrým renomé, nicméně cena
byla vyšší, než jsme očekávali, a nesnažili se na nás zapůsobit, že jsme pro ně
opravdu důležití. Cenově střední cesta
byl pro nás Konecranes, který má spolehlivé zázemí přímo v České republice
a stovky realizací všude ve světě. Mluvili
jsme s řadou uživatelů, jak manažerů,
tak operátorů a všichni byli naprosto
spokojení. Pro mě, jako pro člověka, který bude mít i nadále za jeřáby zodpovědnost, bylo také důležité, že Konecranes
si sám zajišťuje kompletní revize a dává
zákazníkovi přehledný protokol o stavu zařízení, který obsahuje podrobné
informace o využívání jeřábu, to byl pro
mě velký argument. Také jsem se zajímal
o servisní zázemí a po několika letech
zkušeností mohu říct, že servis funguje
přesně tak, jak potřebuji: dobrá komunikace a žádné prodlevy. Navíc tyto jeřáby
opravdu nejsou poruchové.
p: Kolik jeřábů Konecranes
zde aktuálně provozujete?
Máme 7 mostových jeřábů, všechny
s nosností 5 tun. První 3 jeřáby včetně
jeřábové dráhy jsme koupili v roce 2015,
kdy jsme rozjížděli výrobu v nové hale.
Rok poté jsme koupili dva další a v roce
2019 další dva. Letos máme objednaný
ještě jeden, který přidáme na jednu jeřábovou dráhu ke dvěma mostům, které
jsou tam již v provozu. Dráha je dělená
na pole o délkách 12 metrů, naší podmínkou je, aby v jednom poli zároveň
pracovaly maximálně dva jeřáby, elektronicky je zajištěno, aby tam nemohl
najet i třetí.
w w w. t e c h n i k a a t r h . c z
29