18

m

manipulaèní technika I doprava I automobilový prùmysl

LOGISTIKA

MUSÍ FUNGOVAT

S čím se potýká logistika v době, kdy se snažíme snížit

šíření koronavirové nákazy? Nouzový stav, který vyhlásila

vláda 12. března, již změnil situaci s nedostatkem

řidičů, což bylo závažné téma v předchozích měsících.

Mnoho dopravců ztratilo zakázky, například přepravy

pro automobilový průmysl, a stojí jim stovky kamionů,

pro které nemají práci a logicky tím nemají práci ani

pro řidiče. V tomto máme výhodu, protože naše

vnitrostátní systémové přepravy palet a kusového zboží

fungují v podstatě bez omezení, ale je pravda, že došlo

k poklesu objemů přepravovaného zboží.

Daniel Knaisl, jednatel, Geis CZ s.r.o.

Mnoho obchodů a firem je uzavřených, takže

do nich neproudí žádné zásilky. Ale obecně

distribuční logistika musí fungovat, obzvláště

v této době jsou naše služby důležité, protože

pro mnoho firem, institucí, ale i soukromých

osob jsme často jedinou možností, jak si zajistit materiál do výroby, zboží do prodejny

nebo třeba náhradní díl do rozbitého stroje.

Adaptace j základem

p

je

d

Pro nás to znamená přizpůsobovat provoz aktuální situaci, více komunikovat se

zákazníky, snažit se mít předem informaci

o tom, že příjemce skutečně zboží převezme a snižovat tak ekonomické ztráty z toho, že by se zboží vracelo zpět odesílateli.

Zároveň se naši zaměstnanci řídí opatřením

pro ochranu zdraví, které jsme vydali již 2.3.

a jsou vybaveni ochrannými pomůckami.

Zrušili jsme například osobní odběr zboží

na našich pobočkách, řidiči nevyzvedávají

a nedoručují zboží v případě, že člověk, se

kterým komunikují, nemá roušku nebo její

ekvivalent. Logistické firmy obecně mají

omezené možnosti, jak redukovat rizika

přenosu viru formou nasazení home office

pro většinu pracovníků, protože převážná

část jejich aktivit probíhá na pobočkách

a logistických pracovištích, skladech, kde

se musí pohybovat celý pracovní tým od

skladníků přes dispečery apod. To znamená, že ochrana lidí a dezinfekce pracovních

prostor včetně dopravních prostředků je

základem. To se týká například i skladové

techniky, jakou jsou vysokozdvižné vozíky

nebo zakladače, skenery a klávesnice počítačů, a to hlavně při střídání směn.

Podobná situace je v mezinárodní přepravě. Máme pravidelné linky do téměř všech

evropských států. Musíme každodenně monitorovat situaci, přizpůsobovat pohyb zboží

podle toho, které přechody jsou například

uzavřené nebo je tam omezený provoz. To

se týká i sledování situace v ostatních státech,

uzavření některých regionů, zastavení průmyslu, který není nutný pro fungování státu

v Itálii a Španělsku a tím nutnost vykomunikovat se zákazníky, aby měli prověřené příjemce. Je to celá řada věcí, které nyní musíme

dělat „navíc“, ale reagujeme a naše linky fungují stále, s tím že zákazníci musí počítat se

zdržením zboží právě kvůli nepředvídatelným

komplikacím na hranicích nebo přímo v regionech v zahraničí. Proto jsme také spustili na

našem firemním webu stránku Covid-19, kde

průběžně aktualizujeme pro naše zákazníky

informace, tak aby vždy věděli, jaká omezení,

popřípadě uvolnění omezení, jsou v platnosti.

Chceme, aby se naši zákazníci na nás mohli

spolehnout i ve vypjaté době.

p

Foto: Geis CZ s.r.o.

Více informací na: www.geis-group.cz

T+T T e c h n i k a a t r h 4 / 2 0 2 0