18
m
manipulaèní technika I doprava I automobilový prùmysl
LOGISTIKA
MUSÍ FUNGOVAT
S čím se potýká logistika v době, kdy se snažíme snížit
šíření koronavirové nákazy? Nouzový stav, který vyhlásila
vláda 12. března, již změnil situaci s nedostatkem
řidičů, což bylo závažné téma v předchozích měsících.
Mnoho dopravců ztratilo zakázky, například přepravy
pro automobilový průmysl, a stojí jim stovky kamionů,
pro které nemají práci a logicky tím nemají práci ani
pro řidiče. V tomto máme výhodu, protože naše
vnitrostátní systémové přepravy palet a kusového zboží
fungují v podstatě bez omezení, ale je pravda, že došlo
k poklesu objemů přepravovaného zboží.
Daniel Knaisl, jednatel, Geis CZ s.r.o.
Mnoho obchodů a firem je uzavřených, takže
do nich neproudí žádné zásilky. Ale obecně
distribuční logistika musí fungovat, obzvláště
v této době jsou naše služby důležité, protože
pro mnoho firem, institucí, ale i soukromých
osob jsme často jedinou možností, jak si zajistit materiál do výroby, zboží do prodejny
nebo třeba náhradní díl do rozbitého stroje.
Adaptace j základem
p
je
d
Pro nás to znamená přizpůsobovat provoz aktuální situaci, více komunikovat se
zákazníky, snažit se mít předem informaci
o tom, že příjemce skutečně zboží převezme a snižovat tak ekonomické ztráty z toho, že by se zboží vracelo zpět odesílateli.
Zároveň se naši zaměstnanci řídí opatřením
pro ochranu zdraví, které jsme vydali již 2.3.
a jsou vybaveni ochrannými pomůckami.
Zrušili jsme například osobní odběr zboží
na našich pobočkách, řidiči nevyzvedávají
a nedoručují zboží v případě, že člověk, se
kterým komunikují, nemá roušku nebo její
ekvivalent. Logistické firmy obecně mají
omezené možnosti, jak redukovat rizika
přenosu viru formou nasazení home office
pro většinu pracovníků, protože převážná
část jejich aktivit probíhá na pobočkách
a logistických pracovištích, skladech, kde
se musí pohybovat celý pracovní tým od
skladníků přes dispečery apod. To znamená, že ochrana lidí a dezinfekce pracovních
prostor včetně dopravních prostředků je
základem. To se týká například i skladové
techniky, jakou jsou vysokozdvižné vozíky
nebo zakladače, skenery a klávesnice počítačů, a to hlavně při střídání směn.
Podobná situace je v mezinárodní přepravě. Máme pravidelné linky do téměř všech
evropských států. Musíme každodenně monitorovat situaci, přizpůsobovat pohyb zboží
podle toho, které přechody jsou například
uzavřené nebo je tam omezený provoz. To
se týká i sledování situace v ostatních státech,
uzavření některých regionů, zastavení průmyslu, který není nutný pro fungování státu
v Itálii a Španělsku a tím nutnost vykomunikovat se zákazníky, aby měli prověřené příjemce. Je to celá řada věcí, které nyní musíme
dělat „navíc“, ale reagujeme a naše linky fungují stále, s tím že zákazníci musí počítat se
zdržením zboží právě kvůli nepředvídatelným
komplikacím na hranicích nebo přímo v regionech v zahraničí. Proto jsme také spustili na
našem firemním webu stránku Covid-19, kde
průběžně aktualizujeme pro naše zákazníky
informace, tak aby vždy věděli, jaká omezení,
popřípadě uvolnění omezení, jsou v platnosti.
Chceme, aby se naši zákazníci na nás mohli
spolehnout i ve vypjaté době.
p
Foto: Geis CZ s.r.o.
Více informací na: www.geis-group.cz
T+T T e c h n i k a a t r h 4 / 2 0 2 0