Trelleborg_c.qxd

8

13.12.2019

14:33

Page 8

materiály l komponenty l plasty

Trelleborg uvádí na trh těsnicí

prvky, bez kterých se neobejdou

nové generace elektromobilů

Společnost Trelleborg Sealing Solutions uvádí na trh

výrobky s názvem HiSpin® PDR RT a HiSpin® HS40.

V obou případech se jedná o těsnicí prvky rotačního

pohybu speciálně vyvinuté pro segment e-Mobility.

Těsnění jsou konstruována pro provozování při vysokých

otáčkách a představují tak významný krok při řešení

problémů souvisejících s těsněním při vysokých

obvodových rychlostech, které limitují schopnost

elektrických automobilů (elektromobilů) splnit vytčený cíl

– dosáhnout stejné dojezdové vzdálenosti na jedno

nabití jako u benzínových automobilů.

Se snahou výrobců o snížení emisí CO2

a tím i o zachování přístupu vozidel do některých nejlidnatějších světových měst se

zintenzivňuje také úsilí o masovější využívání elektromobilů. Podle zprávy Mezinárodní energetické agentury (IEA)* se v roce 2017 pohybovalo na silnicích po celém

T+T T e c h n i k a a t r h 1 2 / 2 0 1 9

světě 3,1 milionu vozidel s elektrickým

pohonem. Očekává se, že do roku 2030

se tento počet bude exponenciálně zvyšovat na nejméně 125 milionů a potenciálně až 220 milionů.

To však závisí na existenci realizovatelných technologií, které umožní stejný

dojezd vozidel na jedno nabití jako je dojezd na nádrž benzinu, a poskytne řidičům

elektromobilů nezávislost, na kterou jsou

zvyklí u vozidel na tradiční paliva. Tyto naše dva nové těsnicí prvky představují významný krok k tomu, aby se tento cíl stal

skutečností.

Jan Zumbach, ředitel rozvoje podnikání

pro oblast e-Mobility společnosti Trelleborg Sealing Solutions, říká, že pro masové přijetí vozidel s elektrickým pohonem

je klíčové překonání „obav z dojezdu”.

U vozidel na benzín nebo naftu lidé vědí,

že dojedou tam, kam se chtějí dostat. Existuje potřebná infrastruktura a doplnit nádrž není nikdy problém.

Když lidé řídí vozidlo s elektrickým pohonem, obávají se, zda mají dostatečně

nabitou baterii na dojezd do zvolené cílové destinace, dále jsou nervózní z nedostatku nabíjecích stanic a také z času, který je k nabití baterie potřeba. Řešením je

vybudování odpovídající infrastruktury