Chytre_nabijecky_c_Amper_1.qxd

13.12.2019

14:18

Page 13

služby l podpora výroby

a kolaps rozvodné sítě než funkčním prvkem kritické infrastruktury státu,” vysvětluje

Tomáš Záruba, CEO společnosti Byzance.

Vývoj hardwaru pro rozsáhlé energetické projekty je náročnou disciplínou. Od

návrhu designu mikro-elektroniky, až po

naprojektování zařízení do masové výroby, je to velmi zdlouhavý proces. „Postavit jednu dvě nabíječky někde v garážích

v obchodním centru, to zvládne kdokoli.

Ale postavit jich tři nebo pět tisíc, a spravovat je v aktuální energetické infrastruktuře, to je něco úplně jiného. Takový

systém už musí pružně reagovat na okolí,

a musí tak činit autonomně bez zásahu

člověka.” V tomto případě jde navíc o projekt celonárodního významu, který bude

součástí kritické infrastruktury státu. Musí tedy vydržet nepřetržitý provoz v extrémních podmínkách, za dvacetistupňových mrazů i za letních veder.

Vyžaduje dokonalé zabezpečení proti

kyberútokům, protože cena za náhlý výpadek proudu pro stotisíc domácností je

příliš vysoká.

Společnost Byzance vymýšlí jednoduchá

a rychlá řešení složitých technologických

problémů spojených se zaváděním „chytrých technologií” do průmyslových podniků, měst nebo energetického sektoru. Její

produkty a technologie jsou založené na

dlouholetém vývoji a testování vlastních

hardwarových i softwarových nástrojů.

„Vytvořili jsme velmi komplexní systém

schopný spravovat desítky tisíc průmyslových zařízení a senzorů najednou. K tomu také unikátní stavebnici umožňující

individuální výrobu produktů souvisejících s průmyslovou automatizací, chytrými městy nebo řízením v energetice.

Vlastní hardwarová i softwarová řešení

nám umožňují být flexibilní a provádět

úpravy produktů individuálně dle požadavků daného klienta,” vysvětluje Tomáš

Záruba.

Cenné zkušenosti získané z ostrých zátěžových testů v podmínkách reálného

provozu pak zkracují čas potřebný k realizaci úplně nových zakázek. To pochopitelně významně redukuje vstupní náklady

investora. Vývoj „chytré nabíječky” na auta zabral pouhé tři měsíce. Zařízení má plně vyřešenou mechaniku, výrobní prostup,

cloudovou část, obousměrnou komunikaci, řízení kybernetické bezpečnosti, systém

pro vzdálené aktualizace, vlastní management zařízení, správu datových skladů

a další funkce. Za normálních okolností by

vývoj podobně složitého produktu zabral

1 až 2 roky.

Díky kontinuálnímu sběru a vyhodnocování velkého objemu různých dat fungujícímu

inzerce

na principu umělé inteligence, dokáží

„chytré nabíječky” udržovat síť stabilní

a dostat z ní maximální potenciál výkonu.

Umějí tak řešit např. výkyvy ze solárních

elektráren a dalších alternativních zdrojů.

Dokáží obchodovat s energetickou flexibilitou a řídit spotřebu energie v uzlech.

Tato funkce je zásadní pro obchodníky

s elektřinou, kterým pomůže pružně řešit

problém se špatně nakoupeným množstvím elektřiny a činí tak jejich podnikání

rentabilní.

Obavy z přetížení a kolapsu rozvodné sítě jsou častým důvodem toho proč distributoři neradi povolují stavbu více nabíječek na jednom místě. Znemožňuje to

budování velkých dobíjecích stanic, které

budou do budoucna pro nasycení energetických potřeb elektromobilů nezbytné. „Chytré nabíječky” nepřetržitě harmonizují nabíjení se spotřebou elektřiny

v okolí a momentální kapacitou distribuční

soustavy, takže nedovolí její přetížení. Distributoři tak konečně mají k dispozici

technologii, která jim umožní vybudovat

a efektivně spravovat rozvětvenou energetickou infrastrukturu tvořenou desítkami tisíc nabíječek elektromobilů.

p

www.byzance.cz

13