64
m
manipulaèní technika I doprava I automobilový prùmysl
Jeřáby DEMAG
pomáhají vyrábět pneumatiky
Neuvěřitelných 7 000 kilometrů ocelových drátů do pneumatik dokáží každý den vyrobit
v nově otevřené hale jihokorejské společnosti Kiswire, jednoho z největších světových
producentů ocelových drátů a lan. Důležitou roli v tomto výrobním procesu hrají jeřáby
Demag. Dva mostové jeřáby EVKE 3,2 t × 24 m a šest KBK drah, největší z nich s pěti
mosty, pomáhají při výrobě patních lanek a kordů, ocelových výztuží do pneumatik.
V průmyslové zóně Triangl nedaleko Žatce vyrostla během dvou let už druhá výrobní hala
společnosti Kiswire, která díky tomu zdvojnásobí svoji kapacitu. Produkty z továrny na
severozápadě Čech míří k nejvýznamnějším výrobcům pneumatik do celého světa, mezi
největší zákazníky patří Continental, Hankook, Michelin nebo Pirelli.
Jihokorejský Kiswire patří mezi největší
výrobce ocelových drátů a lan na světě.
Společnost byla založena v roce 1945
a v současné době podniká v 15 zemích
světa. Na celém světě zaměstnává přes
6 000 pracovníků a dalších několik set
nových pracovních pozic vznikne právě v České republice. „Aktuálně u nás
pracuje 180 zaměstnanců a stále nabíráme nové pracovníky,“ popisuje dynamický rozvoj firmy Václav Skála, manažer administrativy Kiswire. Podle již dříve
zveřejněných informací plánuje Kiswire
postupně vytvořit 350 pracovních míst
do konce roku 2020. V právě otevřené hale se budou vyrábět patní lanka
Jeřábové stavebnice KBK Demag – více než 50 let zkušeností
Podle výsledků studie Crane Monitor 2017 roste v posledních letech poptávka
po menších typech jeřábů. Jeřábové stavebnice KBK si zákazníci vybírají především díky jejich flexibilitě a ceně. Pro stavebnici jeřábu KBK je charakteristický
modulární systém, který umožňuje bez problémů splnit nejrůznější požadavky
zákazníků. Předností KBK stavebnice je snadná a rychlá instalace, konstrukční
díly navíc umožňuji i jednoduchou a hospodárnou demontáž a přestavbu při
změně velikosti provozu nebo výrobního procesu. Systém je nezávislý na konstrukci výrobní haly, je možné jej uchytit jak ke stropu haly, tak na samostatně
stojící ocelovou konstrukci. Základem KBK systému jsou ocelové a hliníkové
profily a pojezdy s lehkým chodem pro snadné pojíždění se zdvihacím zařízením. Obrovská škála standardních dílů KBK umožňuje sestavit takřka libovolnou
konfiguraci, KBK mimo jiné nabízí možnost vytváření jednokolejné dráhy včetně
zatáček, výhybek a točen. Úplnou novinkou v portfoliu jsou výsuvné jeřáby KBK
pro nízká zatížení a větší provozní rozsah.
T+T T e c h n i k a a t r h 1 2 / 2 0 1 8
a ocelové kordy do pneumatik, tím však
ambice Kiswire v průmyslové zóně Triangl nekončí. „V horizontu pěti až deseti
let plánujeme výstavbu třetí výrobní haly
na některý z dalších produktů portfolia
skupiny,“ poodhaluje Václav Skála plány
budoucího rozvoje.
Spolehlivého partnera, který pomáhá
uskutečnit ambiciózní výrobní plány,
našel Kiswire v nedalekém Slaném.
„V Kiswire jeřáby Demag velmi dobře
znají. Již před dvěma lety, když Kiswire
začal v České republice vyrábět, jsme nainstalovali do tehdy jediné výrobní haly
7 mostových jeřábů, které zde stále odvádí dobrou práci,“ vysvětluje Jiří Herian,
obchodní ředitel firmy Konecranes and
Demag s.r.o. Právě spokojenost s celkovou kvalitou servisu rozhodla podle
Jiřího Heriana o tom, že se jihokorejští
manažeři při rozšiřování výroby znovu
obrátili na ověřeného dodavatele. Jeho
slova potvrzuje i Václav Skála: „V roce
2016 jsme se rozhodli vybavit první halu
jeřáby Demag. Faktorů, které podpořily