64

m

manipulaèní technika I doprava I automobilový prùmysl

Jeřáby DEMAG

pomáhají vyrábět pneumatiky

Neuvěřitelných 7 000 kilometrů ocelových drátů do pneumatik dokáží každý den vyrobit

v nově otevřené hale jihokorejské společnosti Kiswire, jednoho z největších světových

producentů ocelových drátů a lan. Důležitou roli v tomto výrobním procesu hrají jeřáby

Demag. Dva mostové jeřáby EVKE 3,2 t × 24 m a šest KBK drah, největší z nich s pěti

mosty, pomáhají při výrobě patních lanek a kordů, ocelových výztuží do pneumatik.

V průmyslové zóně Triangl nedaleko Žatce vyrostla během dvou let už druhá výrobní hala

společnosti Kiswire, která díky tomu zdvojnásobí svoji kapacitu. Produkty z továrny na

severozápadě Čech míří k nejvýznamnějším výrobcům pneumatik do celého světa, mezi

největší zákazníky patří Continental, Hankook, Michelin nebo Pirelli.

Jihokorejský Kiswire patří mezi největší

výrobce ocelových drátů a lan na světě.

Společnost byla založena v roce 1945

a v současné době podniká v 15 zemích

světa. Na celém světě zaměstnává přes

6 000 pracovníků a dalších několik set

nových pracovních pozic vznikne právě v České republice. „Aktuálně u nás

pracuje 180 zaměstnanců a stále nabíráme nové pracovníky,“ popisuje dynamický rozvoj firmy Václav Skála, manažer administrativy Kiswire. Podle již dříve

zveřejněných informací plánuje Kiswire

postupně vytvořit 350 pracovních míst

do konce roku 2020. V právě otevřené hale se budou vyrábět patní lanka

Jeřábové stavebnice KBK Demag – více než 50 let zkušeností

Podle výsledků studie Crane Monitor 2017 roste v posledních letech poptávka

po menších typech jeřábů. Jeřábové stavebnice KBK si zákazníci vybírají především díky jejich flexibilitě a ceně. Pro stavebnici jeřábu KBK je charakteristický

modulární systém, který umožňuje bez problémů splnit nejrůznější požadavky

zákazníků. Předností KBK stavebnice je snadná a rychlá instalace, konstrukční

díly navíc umožňuji i jednoduchou a hospodárnou demontáž a přestavbu při

změně velikosti provozu nebo výrobního procesu. Systém je nezávislý na konstrukci výrobní haly, je možné jej uchytit jak ke stropu haly, tak na samostatně

stojící ocelovou konstrukci. Základem KBK systému jsou ocelové a hliníkové

profily a pojezdy s lehkým chodem pro snadné pojíždění se zdvihacím zařízením. Obrovská škála standardních dílů KBK umožňuje sestavit takřka libovolnou

konfiguraci, KBK mimo jiné nabízí možnost vytváření jednokolejné dráhy včetně

zatáček, výhybek a točen. Úplnou novinkou v portfoliu jsou výsuvné jeřáby KBK

pro nízká zatížení a větší provozní rozsah.

T+T T e c h n i k a a t r h 1 2 / 2 0 1 8

a ocelové kordy do pneumatik, tím však

ambice Kiswire v průmyslové zóně Triangl nekončí. „V horizontu pěti až deseti

let plánujeme výstavbu třetí výrobní haly

na některý z dalších produktů portfolia

skupiny,“ poodhaluje Václav Skála plány

budoucího rozvoje.

Spolehlivého partnera, který pomáhá

uskutečnit ambiciózní výrobní plány,

našel Kiswire v nedalekém Slaném.

„V Kiswire jeřáby Demag velmi dobře

znají. Již před dvěma lety, když Kiswire

začal v České republice vyrábět, jsme nainstalovali do tehdy jediné výrobní haly

7 mostových jeřábů, které zde stále odvádí dobrou práci,“ vysvětluje Jiří Herian,

obchodní ředitel firmy Konecranes and

Demag s.r.o. Právě spokojenost s celkovou kvalitou servisu rozhodla podle

Jiřího Heriana o tom, že se jihokorejští

manažeři při rozšiřování výroby znovu

obrátili na ověřeného dodavatele. Jeho

slova potvrzuje i Václav Skála: „V roce

2016 jsme se rozhodli vybavit první halu

jeřáby Demag. Faktorů, které podpořily