39

pohony I automatizace I pøevody I tribologie

k výraznému zkrácení doby vývoje a uvedení do provozu. „To je neuvěřitelná výhoda, pokud jde o čas uvedení výrobku na

trh.“ Vývojáři také těží z procesně orientovaného programování. Jednoduše definují

pravidla, která řídí tok produktu po trati,

což je rychlejší než programovaní množství os a výhybek jednotlivě. Autonomní

řízení pohybu všech jezdců s integrovaným systémem proti kolizím významně

odlehčuje programátorům jejich práci.

Masová zákaznická

p p

přizpůsobení

Sériově vyráběné zboží, jako jsou lahvové nápoje, lze seskupit do běžných balíčků

po šesti při plné rychlosti provozu

operátor při výměně produktu udělat, je

nasazení koleček jezdce do vedení. Jezdci jsou drženi na dopravníku čistě permanentními magnety. Výměna a servis může

být ještě efektivnější zařazením servisní

větve do topologie. „ta pak může fungovat

jako střídací lavice v ledním hokeji,“ říká

Kickinger. Noví jezdci jsou přidáni v servisní větvi a pak přes výhybku vpuštěni do

výrobního toku. Stejně tak mohou být nepotřební jezdci jednoduše přesměrováni

do servisní větve. „To vše probíhá při plné

výrobní rychlosti,“ zdůrazňuje. Úplná flexibilita topologie ACOPOStracku umožňuje přecházet do všech typů otevřených

a uzavřených uspořádání. Záleží jen na

kombinaci zvolených segmentů. Jádrem

traťového systému je lineární motor sestavený ze čtyř typů modulárních segmentů:

přímý segment, segment 45° a dva segmenty 22,5° – jeden zakřivený vpravo

a druhý vlevo. „ACOPOStrak se dokonale přizpůsobí všem výrobním závodům,“

vysvětluje Kickinger. „A současně otevírá

úplně nové koncepce v konstrukci strojů,

které nebyly dodnes možné.“

Vysoce dynamický

a flexibilní

d

Inteligentní dopravní systém nabízí více

než jen flexibilitu, je to také bezkonkurenční výkon. Systém dosahuje zrychlení

5 g a nejvyšší rychlosti přesahující 4 metry

za sekundu s minimálním rozestupem výrobků pouze 50 milimetrů. „Když zkombinujeme tato čísla s výhodami výhybek

a extrémní flexibilitou – je to celkově balíček, který trh ještě neviděl,“ říká expert

mechatroniky, přesvědčený, že průmysl je

na hranicí generačního skoku v produktivitě a zrychlené návratnosti investic.

Rychlé uvedení vašich

výrobku na trh

ý

d

Společnost B&R nabízí rozsáhlou škálu

softwarových funkcí, díky nimž může být

ACOPOStrak uveden do provozu s minimálním úsilím a časem. Stejný kód aplikace lze provádět v simulaci, zároveň na

skutečném hardwaru a to bez omezení.

„Vývojáři mohou přepínat mezi simulací

a reálným hardwarem tak často, jak je to

nutné,“ vysvětluje Kickinger. Tím dochází

Úplná flexibilita topologie ACOPOStracku umožňuje přecházet do všech typů otevřených a uzavřených

uspořádání, záleží jen na kombinaci zvolených segmentů

d

S ACOPOStrakem přináší B&R řešení, které umožňuje provoz flexibilních, modulárních a vysoce efektivních výrobních systémů s vysokou mírou zisku. „Náš systém

přináší vysokou efektivitu celého zařízení,

vysokou návratnost investic a rychlé uvedení výrobků na trh,“ shrnuje Kickinger.

Díky těmto vlastnostem se může průmysl

vydat na rychlou cestu směrem k masovým zákaznickým přizpůsobením.

Výnosná výroba

i p malých výrobních dávkách d

při

ý

ý

Poptávka po zákaznicky přizpůsobených

produktech se stále zvyšuje a spotřebitelé

jsou za ně ochotni platit vyšší cenu. Masové zákaznické přizpůsobení nabízí lákavé

ekonomické výnosy. Zavedení nového nákladově efektivního přístupu však zůstává

hlavní výzvou pro většinu průmyslových

odvětví. Důvodem je, že jakékoliv zvýšení

flexibility systému je obvykle doprovázeno snížením celkové účinnosti zařízení

(OEE). Cílem masového zákaznického

přizpůsobování je proto zachovat tři faktory OEE – dostupnost, výkonnost a kvalitu

– na úrovni odpovídající sériové výrobě.

K tomu se zároveň výrobci snaží maximalizovat návratnost investic (ROI) a minimalizovat dobu uvedení výrobků na trh

(TTM) pro stále nové a vylepšené výrobky.

Toto je cesta, jak z ekonomického hlediska

zpřístupnit většímu počtu výrobců masově zákaznicky přizpůsobenou výrobu.

p

www.br-automation.com/cs/

w w w. t e c h n i k a a t r h . c z