39
pohony I automatizace I pøevody I tribologie
k výraznému zkrácení doby vývoje a uvedení do provozu. „To je neuvěřitelná výhoda, pokud jde o čas uvedení výrobku na
trh.“ Vývojáři také těží z procesně orientovaného programování. Jednoduše definují
pravidla, která řídí tok produktu po trati,
což je rychlejší než programovaní množství os a výhybek jednotlivě. Autonomní
řízení pohybu všech jezdců s integrovaným systémem proti kolizím významně
odlehčuje programátorům jejich práci.
Masová zákaznická
p p
přizpůsobení
Sériově vyráběné zboží, jako jsou lahvové nápoje, lze seskupit do běžných balíčků
po šesti při plné rychlosti provozu
operátor při výměně produktu udělat, je
nasazení koleček jezdce do vedení. Jezdci jsou drženi na dopravníku čistě permanentními magnety. Výměna a servis může
být ještě efektivnější zařazením servisní
větve do topologie. „ta pak může fungovat
jako střídací lavice v ledním hokeji,“ říká
Kickinger. Noví jezdci jsou přidáni v servisní větvi a pak přes výhybku vpuštěni do
výrobního toku. Stejně tak mohou být nepotřební jezdci jednoduše přesměrováni
do servisní větve. „To vše probíhá při plné
výrobní rychlosti,“ zdůrazňuje. Úplná flexibilita topologie ACOPOStracku umožňuje přecházet do všech typů otevřených
a uzavřených uspořádání. Záleží jen na
kombinaci zvolených segmentů. Jádrem
traťového systému je lineární motor sestavený ze čtyř typů modulárních segmentů:
přímý segment, segment 45° a dva segmenty 22,5° – jeden zakřivený vpravo
a druhý vlevo. „ACOPOStrak se dokonale přizpůsobí všem výrobním závodům,“
vysvětluje Kickinger. „A současně otevírá
úplně nové koncepce v konstrukci strojů,
které nebyly dodnes možné.“
Vysoce dynamický
a flexibilní
d
Inteligentní dopravní systém nabízí více
než jen flexibilitu, je to také bezkonkurenční výkon. Systém dosahuje zrychlení
5 g a nejvyšší rychlosti přesahující 4 metry
za sekundu s minimálním rozestupem výrobků pouze 50 milimetrů. „Když zkombinujeme tato čísla s výhodami výhybek
a extrémní flexibilitou – je to celkově balíček, který trh ještě neviděl,“ říká expert
mechatroniky, přesvědčený, že průmysl je
na hranicí generačního skoku v produktivitě a zrychlené návratnosti investic.
Rychlé uvedení vašich
výrobku na trh
ý
d
Společnost B&R nabízí rozsáhlou škálu
softwarových funkcí, díky nimž může být
ACOPOStrak uveden do provozu s minimálním úsilím a časem. Stejný kód aplikace lze provádět v simulaci, zároveň na
skutečném hardwaru a to bez omezení.
„Vývojáři mohou přepínat mezi simulací
a reálným hardwarem tak často, jak je to
nutné,“ vysvětluje Kickinger. Tím dochází
Úplná flexibilita topologie ACOPOStracku umožňuje přecházet do všech typů otevřených a uzavřených
uspořádání, záleží jen na kombinaci zvolených segmentů
d
S ACOPOStrakem přináší B&R řešení, které umožňuje provoz flexibilních, modulárních a vysoce efektivních výrobních systémů s vysokou mírou zisku. „Náš systém
přináší vysokou efektivitu celého zařízení,
vysokou návratnost investic a rychlé uvedení výrobků na trh,“ shrnuje Kickinger.
Díky těmto vlastnostem se může průmysl
vydat na rychlou cestu směrem k masovým zákaznickým přizpůsobením.
Výnosná výroba
i p malých výrobních dávkách d
při
ý
ý
Poptávka po zákaznicky přizpůsobených
produktech se stále zvyšuje a spotřebitelé
jsou za ně ochotni platit vyšší cenu. Masové zákaznické přizpůsobení nabízí lákavé
ekonomické výnosy. Zavedení nového nákladově efektivního přístupu však zůstává
hlavní výzvou pro většinu průmyslových
odvětví. Důvodem je, že jakékoliv zvýšení
flexibility systému je obvykle doprovázeno snížením celkové účinnosti zařízení
(OEE). Cílem masového zákaznického
přizpůsobování je proto zachovat tři faktory OEE – dostupnost, výkonnost a kvalitu
– na úrovni odpovídající sériové výrobě.
K tomu se zároveň výrobci snaží maximalizovat návratnost investic (ROI) a minimalizovat dobu uvedení výrobků na trh
(TTM) pro stále nové a vylepšené výrobky.
Toto je cesta, jak z ekonomického hlediska
zpřístupnit většímu počtu výrobců masově zákaznicky přizpůsobenou výrobu.
p
www.br-automation.com/cs/
w w w. t e c h n i k a a t r h . c z