2
obsah
aktuality I zajímavosti I výročí
Průmysl 4.0
Kaleidoskop . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
elektrotechnika I energetika I
měření a regulace
Decentralizace jako výhoda v řízení výroby . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
Je čas vyvětrat, jasnosti Dýchat špatný vzduch se nesluší. . . . . . 12
Siemens nově připojil řídicí systém Logo! do cloudu . . . . . . . . . . 23
PROFINET …sběr dat u strojních zařízení nutností . . . . . . . . . . . . 38
Robustel představuje směrovače s technologií 5G . . . . . . . . . . . 46
Sledování závad na nadzemních rozvodných kabelech . . . . . . . 62
Bioplynové stanice v očekávání změn . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
ČEPS nacvičovala likvidaci havárie transformátoru . . . . . . . . . . . 67
pohony I automatizace I převody
I tribologie
Jak působí koronavirová krize na vývoj
Společnost Turck Vás podporuje v cestě za Průmyslem 4.0 inovativními řešeními pro získání, úpravu a přenos relevantních
výrobních dat. Nezáleží na tom, zda jde o technologie RFID,
IO-Link, OPC-UA nebo Ethernet – společnost Turck jako specialista klíčové technologie Průmyslu 4.0 má řešení na cestu
k inteligentní továrně budoucnosti.
průmyslové automatizace? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10
Robotická buňka usnadňuje práci a urychluje
výrobu nábytku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
Údržba 4.0 – monitorování řetězů
zabraňuje odstávkám
Robotická pracoviště na míru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
Koboty UR10e umožňují naplno využít stroje
ve společnosti Bernacki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
Moxa pomáhá zákazníkům při přechodu
k nově normálnímu stavu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
služby I IT podpora výroby
3. ročník konference Fenomén . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
Průmysl 4.0 od Turck . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
Industry cluster 4.0 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
Umíme naskenovat i jadernou elektrárnu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
Na Sněmu Svazu průmyslu a dopravy byly uděleny
CENY ZA PRŮMYSL 4.0 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
Údržba 4.0 – monitorování řetězů. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
Sledování všech zařízení v jediné
aplikaci ...Schaeffler OPTIME . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54
Monitorovací systém CCM-S, vyvinutý firmou iwis, nepřetržitě
sleduje prodlužování řetězů za provozu způsobené jejich opotřebením a včas údržbáře varuje, že je třeba řetěz vyměnit.
Jak postupovat při nehodě s firemním autem? . . . . . . . . . . . . . . . 64
obrábění a strojírenství I svařování
I nástroje I nářadí
Největší zakázka standardních jeřábů
Demag za posledních 10 let
Jednodušší a flexibilnější chapadlo pro koboty . . . . . . . . . . . . . . . 26
Obrábění exotických materiálů . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
komponenty I materiály I plasty
Lineární vedení NSK se osvědčila ve strojích
na výrobu roušek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
Thermoplay 2020 „O generaci lepší trysky” . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
manipulační technika I doprava
Polyuretanové rohože na odkládání svitků plechů
a ocelových lan . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
Tisící vozík Jungheinrich ETV 216i míří do Itálie . . . . . . . . . . . . . . 49
Největší zakázka standardních jeřábů Demag
za posledních 10 let . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
Nové „inteligentně naváděné vozidlo” (IGV) . . . . . . . . . . . . . . . . 60
T+T T e c h n i k a a t r h 1 1 / 2 0 2 0
Dodávka jeřábů Demag do firmy BEDNAR FMT v hodnotě téměř 30 milionů Kč zahrnuje 19 dvoukočkových mostových jeřábů typu EKKE o nosnosti 5 a 3,2 tuny včetně napájecích trolejí a jeřábových drah a dvě 62 metrů dlouhé dráhy z jeřábové
stavebnice KBK, každá s 5 jeřáby o nosnosti 1 000 kg.