2

obsah

aktuality I zajímavosti I výročí

Průmysl 4.0

Kaleidoskop . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5

elektrotechnika I energetika I

měření a regulace

Decentralizace jako výhoda v řízení výroby . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8

Je čas vyvětrat, jasnosti Dýchat špatný vzduch se nesluší. . . . . . 12

Siemens nově připojil řídicí systém Logo! do cloudu . . . . . . . . . . 23

PROFINET …sběr dat u strojních zařízení nutností . . . . . . . . . . . . 38

Robustel představuje směrovače s technologií 5G . . . . . . . . . . . 46

Sledování závad na nadzemních rozvodných kabelech . . . . . . . 62

Bioplynové stanice v očekávání změn . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66

ČEPS nacvičovala likvidaci havárie transformátoru . . . . . . . . . . . 67

pohony I automatizace I převody

I tribologie

Jak působí koronavirová krize na vývoj

Společnost Turck Vás podporuje v cestě za Průmyslem 4.0 inovativními řešeními pro získání, úpravu a přenos relevantních

výrobních dat. Nezáleží na tom, zda jde o technologie RFID,

IO-Link, OPC-UA nebo Ethernet – společnost Turck jako specialista klíčové technologie Průmyslu 4.0 má řešení na cestu

k inteligentní továrně budoucnosti.

průmyslové automatizace? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10

Robotická buňka usnadňuje práci a urychluje

výrobu nábytku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14

Údržba 4.0 – monitorování řetězů

zabraňuje odstávkám

Robotická pracoviště na míru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20

Koboty UR10e umožňují naplno využít stroje

ve společnosti Bernacki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32

Moxa pomáhá zákazníkům při přechodu

k nově normálnímu stavu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36

služby I IT podpora výroby

3. ročník konference Fenomén . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16

Průmysl 4.0 od Turck . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18

Industry cluster 4.0 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24

Umíme naskenovat i jadernou elektrárnu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28

Na Sněmu Svazu průmyslu a dopravy byly uděleny

CENY ZA PRŮMYSL 4.0 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30

Údržba 4.0 – monitorování řetězů. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40

Sledování všech zařízení v jediné

aplikaci ...Schaeffler OPTIME . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54

Monitorovací systém CCM-S, vyvinutý firmou iwis, nepřetržitě

sleduje prodlužování řetězů za provozu způsobené jejich opotřebením a včas údržbáře varuje, že je třeba řetěz vyměnit.

Jak postupovat při nehodě s firemním autem? . . . . . . . . . . . . . . . 64

obrábění a strojírenství I svařování

I nástroje I nářadí

Největší zakázka standardních jeřábů

Demag za posledních 10 let

Jednodušší a flexibilnější chapadlo pro koboty . . . . . . . . . . . . . . . 26

Obrábění exotických materiálů . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56

komponenty I materiály I plasty

Lineární vedení NSK se osvědčila ve strojích

na výrobu roušek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34

Thermoplay 2020 „O generaci lepší trysky” . . . . . . . . . . . . . . . . . 42

manipulační technika I doprava

Polyuretanové rohože na odkládání svitků plechů

a ocelových lan . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48

Tisící vozík Jungheinrich ETV 216i míří do Itálie . . . . . . . . . . . . . . 49

Největší zakázka standardních jeřábů Demag

za posledních 10 let . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50

Nové „inteligentně naváděné vozidlo” (IGV) . . . . . . . . . . . . . . . . 60

T+T T e c h n i k a a t r h 1 1 / 2 0 2 0

Dodávka jeřábů Demag do firmy BEDNAR FMT v hodnotě téměř 30 milionů Kč zahrnuje 19 dvoukočkových mostových jeřábů typu EKKE o nosnosti 5 a 3,2 tuny včetně napájecích trolejí a jeřábových drah a dvě 62 metrů dlouhé dráhy z jeřábové

stavebnice KBK, každá s 5 jeřáby o nosnosti 1 000 kg.