Konecranes_Demag_c_i.qxd

1.10.2023

18:56

Page 61

manipulační technika l doprava

61

Jednonosníkový mostový jeřáb, Konecranes CXT

ším bonusem celosvětově rozšířené firmy.

Petr Vavrišin má k dispozici dokumentaci

podobných jeřábů, které se vyráběly ve

Slaném nebo v jiných pobočkách. Tato zakázka však byla náročnější. „Kvůli rozměrům jeřábu se musela velká část dokumentace kreslit nově a nešlo použít naše

standardní výkresy, které máme pro letecké

jeřáby částečně připravené. Mechanické

konstrukční práce na jeřábu zabraly téměř

1 200 hodin,” říká pan Vavrišin.

Nosnost jeřábu je "pouze" 4×6,25 t, což

je ale dnes u leteckých jeřábů standard.

Trupy letadel se vyrábí převážně z odlehčených kompozitních materiálů a větší nosnost není potřeba.

„Pokud bych mohl zmínit jednu zajímavost, tak je to jednoznačně průhyb celé

haly od vlastní hmotnosti a zatížení jeřábu,

se kterým bylo nutné počítat. V polovině

haly při maximálním zatížení dělá průhyb neuvěřitelných 165 mm,” upozorňuje

Petr Vavrišin na jednu z mnoha specifik,

se kterými se při konstrukčních pracích

potýkal.

pokračování

inzerce

S

S-SERIES

LANO NIC NEPěEKONÁ

L

WWW.KONECRANES.CZ

www.technikaatrh.cz

a