Konecranes_Demag_c_i.qxd
1.10.2023
18:56
Page 61
manipulační technika l doprava
61
Jednonosníkový mostový jeřáb, Konecranes CXT
ším bonusem celosvětově rozšířené firmy.
Petr Vavrišin má k dispozici dokumentaci
podobných jeřábů, které se vyráběly ve
Slaném nebo v jiných pobočkách. Tato zakázka však byla náročnější. „Kvůli rozměrům jeřábu se musela velká část dokumentace kreslit nově a nešlo použít naše
standardní výkresy, které máme pro letecké
jeřáby částečně připravené. Mechanické
konstrukční práce na jeřábu zabraly téměř
1 200 hodin,” říká pan Vavrišin.
Nosnost jeřábu je "pouze" 4×6,25 t, což
je ale dnes u leteckých jeřábů standard.
Trupy letadel se vyrábí převážně z odlehčených kompozitních materiálů a větší nosnost není potřeba.
„Pokud bych mohl zmínit jednu zajímavost, tak je to jednoznačně průhyb celé
haly od vlastní hmotnosti a zatížení jeřábu,
se kterým bylo nutné počítat. V polovině
haly při maximálním zatížení dělá průhyb neuvěřitelných 165 mm,” upozorňuje
Petr Vavrišin na jednu z mnoha specifik,
se kterými se při konstrukčních pracích
potýkal.
pokračování
inzerce
S
S-SERIES
LANO NIC NEPěEKONÁ
L
WWW.KONECRANES.CZ
www.technikaatrh.cz
a