24_25_Coroll_c.qxd
30.6.2020
8:22
Page 25
kolejová doprava l komponenty
Izolovaná ložiska s PPS povlakem
Izolovaná ložiska s keramickým povlakem
NSK superčisté ložiskové oceli. Vnitřní
i vnější kroužky procházejí tepelnou rozměrovou stabilizací a jsou použity velmi
pevné klece.
Aby se zabránilo elektrickému poškození ložiska, vyvinula společnost NSK izolovaná ložiska se speciálním keramickým
nebo PPS povlakem na povrchu vnějšího
kroužku. Izolovaná ložiska mají vysoký
izolační odpor a silnou odolnost proti poškození. Ani při 110 °C nedošlo ke zhoršení izolačního odporu těchto ložisek.
V trakčních motorech se používají izolovaná válečková a kuličková ložiska.
Ložiska s izolačním povrchem jsou dodávána ve standardních rozměrech, není proto třeba zvláštní příprava otvoru
pro jejich uložení.
• Soudečková ložiska
• Válečková ložiska kombinovaná
s kuličkovými ložisky
• Válečková ložiska s žebry
• Kuželíková ložiska
pevnosti, tichého chodu a prodloužené životnosti. Tato ložiska mají jednodílnou
masivní mosaznou klec speciální konstrukce odolnou proti opotřebení a větší
počet válečků.
Ložiska RCT pro nápravy kolejových vozidel
Válečková ložiska NSK řady EM
Ložiska
pro nápravy kolejových vozidel d
Ložiska převodovek
Vysoká pevnost klece zajišťuje výborný
výkon ve vibračních zařízeních. Tato ložiska vykazují až dvojnásobnou životnost
oproti standardním válečkovým ložiskům.
Hlavní uplatnění válečkových ložisek EM
je v převodovkách, papírenských strojích
a v ocelářských provozech.
Musí splňovat velmi široké spektrum nároků. Jednak je to kombinace různých
zatížení – vysoké statické a dynamické
radiální zatížení, radiální nárazové zatížení i axiální zatížení. Navíc náprava hraje
kritickou roli v bezpečnosti železničního
provozu, proto musí být prováděny pravidelné kontroly, kdy dochází k demontáži,
kontrole, údržbě a opětovné montáži
komponent. Spolehlivá a jednoduchá procedura demontáže a opětovné montáže
je proto dalším důležitým faktorem.
Pro nápravy kolejových vozidel se používají kuželíková ložiska, válečková ložiska
i soudečková ložiska podle výhod, který
každý typ nabízí.
Pro zlepšení provozní účinnosti musí ložiska do náprav nabídnout také delší inspekční intervaly. Na základě všech těchto nároků byla nabídnuta vyhovující
řešení.
d
Musí snášet velká zatížení i vysoké rychlosti, navíc je nezbytná jejich vysoká odolnost vůči kývání, nárazům i extrémním
teplotám. Nejčastěji se proto používají valivá ložiska s masivními klecemi.
• Válečková ložiska
• Kuželíková ložiska
• Čtyřbodová ložiska
• Kuličková ložiska s kosoúhlým stykem
• Velká jednořadá kuličková ložiska
Zázemí společnosti NSK plně využívají její autorizovaní distributoři po
celém světě. Česká firma Coroll již od
svého založení v roce 1995, kdy začala
výrobky NSK uvádět na český trh. Více
jak 20 let využívá odborné podpory tohoto špičkového výrobce, pravidelně se
účastní jeho školících programů a v roce
2019 získala certifikát AIP – nejvyšší
možnou certifikaci distributora NSK.
Coroll je prvním a jediným AIP partnerem NSK v České Republice.
p
Kuželíková ložiska NSK
6 typů nápravových ložisek NSK d
• RCT ložiska (těsněná kuželíková ložiska
s koncovým víkem)
• RCC ložiska (těsněná válečková ložiska
s koncovým víkem)
Válečková ložiska NSK řady EM d
ROZHODUJE KVALITA
Ložiska pro velmi náročné provozy nabízejí inovovanou vnitřní konstrukci ložisek, která je zárukou vysoké únosnosti,
www.coroll.cz
www.technikaatrh.cz
25