24_25_Coroll_c.qxd

30.6.2020

8:22

Page 25

kolejová doprava l komponenty

Izolovaná ložiska s PPS povlakem

Izolovaná ložiska s keramickým povlakem

NSK superčisté ložiskové oceli. Vnitřní

i vnější kroužky procházejí tepelnou rozměrovou stabilizací a jsou použity velmi

pevné klece.

Aby se zabránilo elektrickému poškození ložiska, vyvinula společnost NSK izolovaná ložiska se speciálním keramickým

nebo PPS povlakem na povrchu vnějšího

kroužku. Izolovaná ložiska mají vysoký

izolační odpor a silnou odolnost proti poškození. Ani při 110 °C nedošlo ke zhoršení izolačního odporu těchto ložisek.

V trakčních motorech se používají izolovaná válečková a kuličková ložiska.

Ložiska s izolačním povrchem jsou dodávána ve standardních rozměrech, není proto třeba zvláštní příprava otvoru

pro jejich uložení.

• Soudečková ložiska

• Válečková ložiska kombinovaná

s kuličkovými ložisky

• Válečková ložiska s žebry

• Kuželíková ložiska

pevnosti, tichého chodu a prodloužené životnosti. Tato ložiska mají jednodílnou

masivní mosaznou klec speciální konstrukce odolnou proti opotřebení a větší

počet válečků.

Ložiska RCT pro nápravy kolejových vozidel

Válečková ložiska NSK řady EM

Ložiska

pro nápravy kolejových vozidel d

Ložiska převodovek

Vysoká pevnost klece zajišťuje výborný

výkon ve vibračních zařízeních. Tato ložiska vykazují až dvojnásobnou životnost

oproti standardním válečkovým ložiskům.

Hlavní uplatnění válečkových ložisek EM

je v převodovkách, papírenských strojích

a v ocelářských provozech.

Musí splňovat velmi široké spektrum nároků. Jednak je to kombinace různých

zatížení – vysoké statické a dynamické

radiální zatížení, radiální nárazové zatížení i axiální zatížení. Navíc náprava hraje

kritickou roli v bezpečnosti železničního

provozu, proto musí být prováděny pravidelné kontroly, kdy dochází k demontáži,

kontrole, údržbě a opětovné montáži

komponent. Spolehlivá a jednoduchá procedura demontáže a opětovné montáže

je proto dalším důležitým faktorem.

Pro nápravy kolejových vozidel se používají kuželíková ložiska, válečková ložiska

i soudečková ložiska podle výhod, který

každý typ nabízí.

Pro zlepšení provozní účinnosti musí ložiska do náprav nabídnout také delší inspekční intervaly. Na základě všech těchto nároků byla nabídnuta vyhovující

řešení.

d

Musí snášet velká zatížení i vysoké rychlosti, navíc je nezbytná jejich vysoká odolnost vůči kývání, nárazům i extrémním

teplotám. Nejčastěji se proto používají valivá ložiska s masivními klecemi.

• Válečková ložiska

• Kuželíková ložiska

• Čtyřbodová ložiska

• Kuličková ložiska s kosoúhlým stykem

• Velká jednořadá kuličková ložiska

Zázemí společnosti NSK plně využívají její autorizovaní distributoři po

celém světě. Česká firma Coroll již od

svého založení v roce 1995, kdy začala

výrobky NSK uvádět na český trh. Více

jak 20 let využívá odborné podpory tohoto špičkového výrobce, pravidelně se

účastní jeho školících programů a v roce

2019 získala certifikát AIP – nejvyšší

možnou certifikaci distributora NSK.

Coroll je prvním a jediným AIP partnerem NSK v České Republice.

p

Kuželíková ložiska NSK

6 typů nápravových ložisek NSK d

• RCT ložiska (těsněná kuželíková ložiska

s koncovým víkem)

• RCC ložiska (těsněná válečková ložiska

s koncovým víkem)

Válečková ložiska NSK řady EM d

ROZHODUJE KVALITA

Ložiska pro velmi náročné provozy nabízejí inovovanou vnitřní konstrukci ložisek, která je zárukou vysoké únosnosti,

www.coroll.cz

www.technikaatrh.cz

25