8
kaleidoskop
Kovosvit přilákal na odborný
seminář s firmou Iscar více než
stovku zákazníků
Jihočeský výrobce obráběcích strojů Kovosvit MAS uspořádal ve
středu 13. února další ze svých tradičních odborných seminářů. Na
akci, jež se tradičně koná v showroomu Kovosvitu, spolupracoval se
společností Iscar ČR. Formou praktických ukázek svým zákazníkům
prezentoval, jak fungují obráběcí stroje Kovosvitu spolu s novou
řadou nástrojů řady LOGIQ. Tu Iscar představil v minulém roce na
Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně. Akce přilákala na 130
zástupců z téměř devadesáti firem. Zájem dokonce předčil kapacitu
prostor, takže byl Kovosvit nucen s předstihem ukončit registraci.
„Strategie společnosti Iscar směřuje k úspoře času při jednotlivých
procesech obrábění. Díky tomu jsou schopni až o šestinu snížit
výrobní náklady uživatele. My se též v Kovosvitu snažíme v duchu
pravidel Průmyslu 4.0 maximálně zefektivnit proces obrábění na našich obráběcích strojích. V kombinaci s využitím nástrojů od Iscaru
dochází k velmi zajímavé synergii,“ uvedl Petr Heinrich, technický
ředitel Kovosvitu MAS, a dodal: „Zájem našich zákazníků o tento
seminář jasně ukázal, že jde o směr, kterým se chtějí do budoucna
ubírat.“
Kovosvit MAS na semináři prezentoval svoji výrobní řadu soustruhů i frézovacích center, přímo v showroomu mohli návštěvníci v akci
sledovat tři pětiosá vertikální obráběcí centra i nový soustruh KL 285.
Iscar ČR na technickém semináři představil v akci svoji novou řadu
nástrojů LOGIQ určenou pro soustružení, frézování i upichování.
Po teoretických přednáškách vždy následovaly praktické ukázky
přímo na obráběcích strojích. Zákazníci se měli možnost obsluhy
i přítomných zástupců obou firem zeptat na detailní informace.
Příští akcí, kterou Kovosvit MAS pro své zákazníky chystá, budou
tradiční Zákaznické dny, které se letos ponesou v duchu oslav 80.
výročí založení této strojírenské firmy. K vidění opět budou novinky
v produkci společnosti, prezentace divize MAS Automation a tradičně se pro zájemce budou organizovat prohlídky areálu firmy,
montáže i slévárny. Zákaznické dny se uskuteční 10. a 11. dubna.
www.kovosvit.cz
Češi zavedou revoluci
do letectví
Česká společnost CEAC (Central European Aerospace Corporation s.r.o.) má v úmyslu jako první na světě zvýšit celosvětově
bezpečnost provozu letadel pomocí umělé inteligence. Ta bude
každodenním pomocníkem pilotů, a to pouze za použití chytrého
T+T T e c h n i k a a t r h 1 2 / 2 0 1 8
telefonu nebo tabletu, ve kterém bude nainstalována aplikace
AFI-X vyvinutá českými odborníky ve společnosti CEAC. O projekt, který má zajištěn financování z evropských fondů spravovaných Ministerstvem průmyslu a obchodu, projevili už zájem
zahraniční investoři například z USA a Číny. Na globální trh by
měla aplikace AFI-X vstoupit nejpozději v roce 2020.
„Projekt využívající umělou inteligenci je dalším krokem k rozvoji
oblasti leteckého a vesmírného průmyslu v ČR směrem ke světové
špičce a zároveň přispívá k potřebné transformaci z ekonomiky stojící na nízké ceně práce, na ekonomiku znalostní s vysokou přidanou
hodnotou,“ říká Milan Šlapák, prezident GE Aviation pro Českou
republiku a Slovensko. V umělé inteligenci spatřuje výhody zejména
ve snižování zátěže pilotů, což přímo vede ke zvýšení bezpečnosti
leteckého provozu.
„Na rozdíl od auta se letadlo pohybuje ve třídimenzionálním prostoru, kde jsou nároky na pilota mnohem vyšší a pilot tak musí hlídat
řadu parametrů, které při jakékoliv nepozornosti mohou vést až
k nehodě s fatálními následky. Náš umělý letecký instruktor (překlad
ze zkratky AFI-X – Artificial Flight Instructor) řekne hlasem pilotovi nedostatky, kterých se dopustil a navrhne mu zároveň i způsob,
jak tyto nedostatky odstranit,“ vysvětluje duchovní otec myšlenky
a výkonný ředitel společnosti CEAC, Martin Balda.
AFI-X pilota po nastoupení do letadla pozdraví, sdělí mu např. rychlost a směr větru, teplotu, prognózu počasí, v průběhu letu pak i další
informace, doporučení a rovněž ho ocení za dobře provedený let.
AFI-X poslouží zkušeným pilotům, kteří budou chtít zlepšovat své
letecké dovednosti i těm, kteří ukončili základní výcvik. Umělá inteligence bude schopna rozpoznat chování pilota a navrhnout takovou
úroveň přesnosti řízení letadla podobně, jako když si zvolíte ve video
hře stupeň obtížnosti.
Fréza Seco Double
Quattromill® 14
zvyšuje efektivitu strojů
Nové frézy Seco systému Double Quattromill® 14 umožňují maximalizovat úběry při čelním frézování i na strojích s nižším výkonem.
Čelní fréza využívá oboustranné břitové destičky s 8 řeznými hranami, které šetří náklady a také umožňují dosažení velkých hloubek
řezu při hrubování a zvládají také operace polodokončování a dokončování. Společnost Seco vyvinula frézu Double Quattromill®
14 jako menší verzi frézy Double Quattromill® 22, která je ideální