8

kaleidoskop

Kovosvit přilákal na odborný

seminář s firmou Iscar více než

stovku zákazníků

Jihočeský výrobce obráběcích strojů Kovosvit MAS uspořádal ve

středu 13. února další ze svých tradičních odborných seminářů. Na

akci, jež se tradičně koná v showroomu Kovosvitu, spolupracoval se

společností Iscar ČR. Formou praktických ukázek svým zákazníkům

prezentoval, jak fungují obráběcí stroje Kovosvitu spolu s novou

řadou nástrojů řady LOGIQ. Tu Iscar představil v minulém roce na

Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně. Akce přilákala na 130

zástupců z téměř devadesáti firem. Zájem dokonce předčil kapacitu

prostor, takže byl Kovosvit nucen s předstihem ukončit registraci.

„Strategie společnosti Iscar směřuje k úspoře času při jednotlivých

procesech obrábění. Díky tomu jsou schopni až o šestinu snížit

výrobní náklady uživatele. My se též v Kovosvitu snažíme v duchu

pravidel Průmyslu 4.0 maximálně zefektivnit proces obrábění na našich obráběcích strojích. V kombinaci s využitím nástrojů od Iscaru

dochází k velmi zajímavé synergii,“ uvedl Petr Heinrich, technický

ředitel Kovosvitu MAS, a dodal: „Zájem našich zákazníků o tento

seminář jasně ukázal, že jde o směr, kterým se chtějí do budoucna

ubírat.“

Kovosvit MAS na semináři prezentoval svoji výrobní řadu soustruhů i frézovacích center, přímo v showroomu mohli návštěvníci v akci

sledovat tři pětiosá vertikální obráběcí centra i nový soustruh KL 285.

Iscar ČR na technickém semináři představil v akci svoji novou řadu

nástrojů LOGIQ určenou pro soustružení, frézování i upichování.

Po teoretických přednáškách vždy následovaly praktické ukázky

přímo na obráběcích strojích. Zákazníci se měli možnost obsluhy

i přítomných zástupců obou firem zeptat na detailní informace.

Příští akcí, kterou Kovosvit MAS pro své zákazníky chystá, budou

tradiční Zákaznické dny, které se letos ponesou v duchu oslav 80.

výročí založení této strojírenské firmy. K vidění opět budou novinky

v produkci společnosti, prezentace divize MAS Automation a tradičně se pro zájemce budou organizovat prohlídky areálu firmy,

montáže i slévárny. Zákaznické dny se uskuteční 10. a 11. dubna.

www.kovosvit.cz

Češi zavedou revoluci

do letectví

Česká společnost CEAC (Central European Aerospace Corporation s.r.o.) má v úmyslu jako první na světě zvýšit celosvětově

bezpečnost provozu letadel pomocí umělé inteligence. Ta bude

každodenním pomocníkem pilotů, a to pouze za použití chytrého

T+T T e c h n i k a a t r h 1 2 / 2 0 1 8

telefonu nebo tabletu, ve kterém bude nainstalována aplikace

AFI-X vyvinutá českými odborníky ve společnosti CEAC. O projekt, který má zajištěn financování z evropských fondů spravovaných Ministerstvem průmyslu a obchodu, projevili už zájem

zahraniční investoři například z USA a Číny. Na globální trh by

měla aplikace AFI-X vstoupit nejpozději v roce 2020.

„Projekt využívající umělou inteligenci je dalším krokem k rozvoji

oblasti leteckého a vesmírného průmyslu v ČR směrem ke světové

špičce a zároveň přispívá k potřebné transformaci z ekonomiky stojící na nízké ceně práce, na ekonomiku znalostní s vysokou přidanou

hodnotou,“ říká Milan Šlapák, prezident GE Aviation pro Českou

republiku a Slovensko. V umělé inteligenci spatřuje výhody zejména

ve snižování zátěže pilotů, což přímo vede ke zvýšení bezpečnosti

leteckého provozu.

„Na rozdíl od auta se letadlo pohybuje ve třídimenzionálním prostoru, kde jsou nároky na pilota mnohem vyšší a pilot tak musí hlídat

řadu parametrů, které při jakékoliv nepozornosti mohou vést až

k nehodě s fatálními následky. Náš umělý letecký instruktor (překlad

ze zkratky AFI-X – Artificial Flight Instructor) řekne hlasem pilotovi nedostatky, kterých se dopustil a navrhne mu zároveň i způsob,

jak tyto nedostatky odstranit,“ vysvětluje duchovní otec myšlenky

a výkonný ředitel společnosti CEAC, Martin Balda.

AFI-X pilota po nastoupení do letadla pozdraví, sdělí mu např. rychlost a směr větru, teplotu, prognózu počasí, v průběhu letu pak i další

informace, doporučení a rovněž ho ocení za dobře provedený let.

AFI-X poslouží zkušeným pilotům, kteří budou chtít zlepšovat své

letecké dovednosti i těm, kteří ukončili základní výcvik. Umělá inteligence bude schopna rozpoznat chování pilota a navrhnout takovou

úroveň přesnosti řízení letadla podobně, jako když si zvolíte ve video

hře stupeň obtížnosti.

Fréza Seco Double

Quattromill® 14

zvyšuje efektivitu strojů

Nové frézy Seco systému Double Quattromill® 14 umožňují maximalizovat úběry při čelním frézování i na strojích s nižším výkonem.

Čelní fréza využívá oboustranné břitové destičky s 8 řeznými hranami, které šetří náklady a také umožňují dosažení velkých hloubek

řezu při hrubování a zvládají také operace polodokončování a dokončování. Společnost Seco vyvinula frézu Double Quattromill®

14 jako menší verzi frézy Double Quattromill® 22, která je ideální