10
služby l podpora výroby
proto okamžitě dostávají informace o nesrovnalostech a mají přístup k údajům
o monitorování stavu na různých koncových zařízeních.
Inteligentní
dopravníkové systémy
d
Decentralizované inteligentní dopravníkové systémy s čidly a akčními prvky
umožňují efektivně realizovat tzv. autonomní přepravní moduly, tedy na sobě
nezávislé a snadno zaměnitelné sekce koordinované kompaktními PLC Turck
TBEN-L-PLC Codesys-3 s krytím IP67.
Moduly jsou vzájemně propojeny pomocí Ethernet UDP a fungují pomocí rojové inteligence. Díky své široké škále rozhraní lze jednotlivá PLC integrovat do
různých sítí jako jednotky master i device
(slave). Navíc může PLC jako edge kontrolér předzpracovávat data a selektivně
je přenášet do systémů vyšší úrovně, jako
je MES, ERP nebo cloud, což umožňuje
efektivní monitorování stavu na mobilních
zařízeních. Například při použití na válečkovém dopravníku může i přímo řídit vazby mezi optickým snímačem a pohybem
válečku. Toto uspořádání pomáhá uživatelům zabránit poškození přepravovaných
materiálů silnými nárazy. V případě potřeby mohou data proudit přímo do MES bez
objížďky přes PLC vyšší úrovně, například
pomocí Modbus TCP.
Hybridní bezpečnost
d
Decentralizované zpracování signálů
má výhodu nejen v realizaci kratší doby
cyklu, k dosažení potenciálně vyšší
rychlosti dopravníku i rychlejší reakci
stroje, ale i v snadnějším zajištění jejich
zabezpečení. Bezpečnostní hybridní moduly Turck tak kombinují bezpečnostní
vstupy/výstupy se standardními a IO-Link
porty pro digitální senzory. Jeden modul
tak může sbírat data, řídit i realizovat bezpečnost. Pokud je generováno více bezpečnostních signálů, může se pak použít
i plný bezpečnostní modul. Obě verze – plná i hybridní – jsou k dispozici pro Profinet
/Profisafe nebo Ethernet/IP/CIP Safety.
Například místo připojování všech signálů pomocí více různých I/O komponent
a předávání těchto signálů zvlášť do řídicího systému a bezpečnostního kontroléru
má tak Turck jediné zařízení, které tento
úkol zvládne – hybridní bezpečnostní I/O
modul TBIP s integrovaným bezpečnostním kontrolérem. Dva z bezpečných I/O
lze použít ke sledování tlačítka nouzového zastavení, zatímco IO-Link pro připojení snímače, např. tlaku. Příslušné signály
jsou předávány do nadřazeného bezpečnostního PLC. Hlavní rozdíl oproti klasickému řešení s několika různými komponenty spočívá v tom, že lze nástroj
testovat i bez bezpečnostního PLC vyšší
úrovně. Interní bezpečnostní řídicí jednotka modulu přebírá roli bezpečnostního řídicího prvku. Integrace IO-Link komponent je navíc díky technologii Simple
IO-Link Device Integration (SIDI) opravdu
snadná. Pomocí SIDI lze zařízení IO-Link
integrovat do řídicího prostředí stejně
snadno jako zařízení Profinet.
Přehled a ovládání provozu
z chytrého telefonu
d
Profitujte z globální transparentnosti závodu, kterou poskytuje technologie Turck
Cloud Solutions. S její pomocí lze snadno vytvořit a poskytnout praktické služby
a funkce, jako jsou vzdálené monitorování, ovládání, prediktivní údržba, nebo pro
možnost přejít na modely účtování nebo
IDEÁLNÍ PODMÍNKY PRO VYSOCE PROVOZUSCHOPNÉ SYSTÉMY
– Neustále sledujte stav strojů a zařízení – kdekoli a kdykoli.
leasingu založené na využití dat. Navíc
může reportovat stavy a alarmy libovolným uživatelům prostřednictvím e-mailu
či elektronických zpráv.
Šifrované proprietární protokoly nebo
volitelné soukromé cloudové systémy na
vašich vlastních serverech poskytují nejvyšší úroveň zabezpečení. Navíc obousměrná komunikace až na úroveň senzoru/akčního členu dále rozšiřuje rozsah
služeb nabízených cloudem. Vzhledem
k tomu, že zařízení IO-Link poskytují velké
množství dalších informací, jako jsou parametry, čísla pozic a typů, lze je nejen
ukládat do cloudu, ale také se aktivně vracet do provozu. To z praktického hlediska
například umožňuje po výměně vadné
komponenty získat její nastavení z cloudu,
realizovat automatického objednávání
prostřednictvím připojení cloud-ERP nebo
zastavení stroje pomocí připojení MES.
Nakonec zde existuje i možnost realizace moderního systému tzv. digitálního
dvojčete, tedy používání dat ze senzorů
k virtuálnímu mapování systému k simulaci
procesů a k přehrání efektů učení v praxi.
Turck a automobilový průmysl
d
Automobilový průmysl v současnosti prochází rozsáhlou revolucí. Vozidla na nové
energie (New energy vehicle – NEV), přizpůsobení a modularizace vyžadují flexibilní koncepce výroby a chytrou automatizaci. Transformace průmyslu je tedy
náročná jak pro výrobce, tak i pro dodavatele. Společnost Turck je partnerem pro
řešení napříč celým automobilovým trhem, od dodavatelů úrovně X až po OEM,
od lisovny až po finální montáž a jakoukoli pohonnou platformu, na kterou si vzpomenete.
Stejně jako moderní architektury vozidel, i moderní koncepce výroby těží z modulárních konceptů. Promyšlená modularizace vyžaduje, aby decentralizovaná
automatizační řešení byla nedílnou součástí stroje, místo aby byla v samostatné
řídicí skříni. Turck řešení s krytím IP67 nejenže snižují složitost a náklady na zapojení a montáž, ale také vytvářejí svobodu
flexibilně kombinovat autonomní jednotky, včetně identifikačních, I/O, síťových,
řídicích a bezpečnostních jednotek. Navíc
Turck se svým interním systémovým integrátorem Turck Vilant Systems je jediným
automatizačním partnerem na trhu, který
zná, chápe a dokáže tedy řešit výzvy výrobních systémů i logistických systémů.
Chytrá produkční prostředí tak mohou
vyrábět jedinečné produkty rychlostí dopravního pásu.
p
www.turck.cz
T+T T e c h n i k a a t r h 1 2 / 2 0 2 1